صنایع خودرو سازی عامل شکوفایی پتروشیمی مکزیک

صنایع خودرو سازی عامل شکوفایی پتروشیمی مکزیک
(سه شنبه ۶ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۱

پتروشیمی مکزیک با بهره مندی از حمایت های دولتی، همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آر نیوز وایر، صنعت پتروشیمی مکزیک در سال 2014 توانست؛ از تولید محصولاتی چون آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS ) و لاستیک استایرن بوتادین ( SBR ) به ترتیب   381.7و 332.6 میلیون دلار درآمد کسب کند. همچنین پیش بینی می شود تقاضا برای پلی بوتیلن ترفتالات (PBT ) و استایرن بوتادین استایرن ( SBS ) طی پنج سال آینده، با بالاترین نرخ رشد ترکیبی، به ترتیب 11.3 و 8.7 درصد در سال افزایش یابد.

کارشناسان هزینه های پایین تولید در مکزیک و موقعیت استراتژیک این کشور را عامل رشد پیوسته تقاضا برای این محصولات از سوی صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و الکترونیکی می دانند.

تازه ترین گزارش تحلیلی موسسه فراست و سالیوان نشان می دهد که صنعت پتروشیمی مکزیک در سال 2013 نزدیک به یک میلیارد و 60 میلیون دلار درآمد داشته است و انتظار می رود این رقم تا سال 2020 به یک میلیارد و 640 میلیون دلار بالغ شود.

یکی از تحلیگران این موسسه معتقد است که افزایش تولید وسایل نقلیه و تمایل به کاهش وزن انواع خودروها به منظور کاهش مصرف سوخت از طریق جایگزینی قطعات فلزی با محصولات پلاستیکی، اصلی ترین عامل رونق و شکوفایی پتروشیمی این کشور محسوب می شود. اما باید در نظر داشت که مطابق با همین رویکرد، میزان لاستیک مصرفی به ازای هر ماشین نیز کاهش یافته است.

حضور فعال دیگر تولیدکنندگان در بازار، به ویژه رقبای آسیایی، سبب تشدید رقابت و افت بهای انواع رزین ها شده و بی ثباتی قیمت مواد خام، ضمن کاهش سودآوری محصولات پلیمری و پلاستیکی، به رقابتی تر شدن قیمت ها در بازار دامن زده است. 

 


تعداد بازدید : ۱,۸۲۲