رکود صنایع شیمیایی اروپا در سال 2015

رکود صنایع شیمیایی اروپا در سال 2015
(یکشنبه ۴ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۱۳

گزارش ها نشان می دهد که حجم تولید در ماه آوریل رشد 0.7 درصدی را در مقایسه با آوریل 2014 تجربه کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس استاندارد، بر اساس تازه ترین گزارش شورای صنایع شیمیایی اروپا ( CEFIC )، حجم تولید صنایع شیمیایی این قاره در چهار ماه نخست سال 2015 ، تنها 0.3 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است. این در حالیست که قیمت های تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته میلادی 6 درصد کاهش را نشان می دهد. همچنین میزان فروش در سه ماهه اول امسال، 5.2 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2014 افت کرده است.

بر مبنای داده های منتشر شده توسط این شورا، آخرین گزارش ماهانه نشان می دهد که حجم تولید در ماه آوریل رشد 0.7 درصدی را در مقایسه با آوریل 2014تجربه کرد. اما قیمت میانگین محصولات تولیدی در این ماه 4.9 درصد نسبت به پارسال کاهش یافت.

هوبرت مندری، مدیر شورای صنایع شیمیایی اروپا، معتقد است: این آمار حاکی از آهنگ کند رشد اقتصادی اروپاست و سیاست گذاران اتحادیه اروپا باید بیش از پیش بر ایجاد بازار رقابتی، افزایش اشتغال و رشد متمرکز شوند.

میزان تولید محصولات پتروشیمی در ماه آوریل امسال 4.8 درصد نسبت به آوریل 2014 افت کرد. البته این موضوع تا حدودی با رشد 4 درصدی تولید محصولات شیمیایی ویژه ( specialty chemicals ) جبران شد. همچنین سطح تولید محصولات پلیمری در این ماه 0.7 درصد نسبت سال گذشته رشد داشت. به طور کلی آمارها حاکی از افزایش حجم تولید صنایع شیمیایی اروپاست.

اما بهای محصولات پتروشیمی و پلاستیک ها در ماه آوریل امسال به ترتیب شاهد افت 13.3 و 3.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

از طرفی صادرات خالص اروپا به روسیه طی سه ماهه نخست امسال 15.4 درصد (معادل 349 میلیون یورو) کاهش و حجم واردات تا 7.6 درصد (معادل 148میلیون یورو) افزایش یافت.

تعداد بازدید : ۴,۷۶۱