عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:

ایجاد زمینه برای تبدیل مواد خام به محصول نهایی با توسعه پتروشیمی

ایجاد زمینه برای تبدیل مواد خام به محصول نهایی با توسعه پتروشیمی
(یکشنبه ۴ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۰۶

عضو کمیسیون انرژی گفت: همزمان با پیش گرفتن راهبرد کاهش خام فروشی باید روند سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی شتاب گیرد تا بستر برای تبدیل مواد خام به محصول نهایی فراهم شود.

سید سعید حیدری طیب در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر افزایش سرمایه گذاری در پتروشیمی ها افزود: این صنایع به خوبی قادر خواهند بود معضل اشتغال در مناطق مختلف کشور را رفع کنند افزون بر این پویایی این صنعت مانعی اساسی برای خام فروشی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دستیابی به مزیت های توسعه در این صنعت را مستلزم سرمایه گذاری دانست و گفت: تامین منابع برای سرمایه گذاری در پتروشیمی یکی از برنامه های است که پیوسته مورد توجه است از این رو همکاری دولت و بخش خصوصی می تواند راهگشا باشد.

این نماینده مجلس نهم، با تاکید بر ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی و ورود به سرمایه گذاری افزود: سرمایه گذاری در این بخش نیازمند سرمایه کلان است از این رو پیش گرفتن سیاستهای تشویقی بر اساس سازوکار مشخص خواهد توانست در بخش خصوصی ایجاد انگیزه کند.

وی گفت: به دلیل آنکه سرمایه گذاری در صنعت، کلان است دولت می تواند برابر احکام قانونی در این امر مشارکت کند و به نوعی با این کار بخش خصوصی را نیز حمایت کند تا طرح و پروژه ها فعال شوند.

حیدری طیب با اشاره به تاکید مجلس برای جدایی بودجه از درامدهای نفتی تا پایان برنامه توسعه گفت: امسال تا حدودی از وابستگی بودجه به نفت کاهش یافت و اما بر اساس اسناد بالادستی این روند تا قطع کامل ادامه خواهد داشت بنابراین از همه اکنون باید بستر تولید و تکمیل زنجیره ارزش در داخل کشور فراهم شود چون صادرات محصلات نهایی هدفگذاری شده است.

تعداد بازدید : ۲,۹۰۶