معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اعلام کرد:

مذاکره با سرمایه گذاران خارجی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران

مذاکره با سرمایه گذاران خارجی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران
(شنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۵۳

عباس شعری مقدم با بیان این که هم اکنون شرکت ها و کشورهای مختلف دنیا به شدت به دنبال آغاز فعالیت دوباره در صنعت پتروشیمی ایران هستند، گفت: ایران برای صاحبان سرمایه می تواند مکانی مناسب برای سرمایه گذاری باشد و وجود منابع عظیم نفت و گاز در ایران برای سرمایه گذاران خارجی نوعی تضمین تلقی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا از گفتگوهای مستقیم و غیر مستقیم با هیئت های خارجی خبر داد و اظهار کرد: بیشتر شرکت های صاحب نام خارجی فعال در صنعت پتروشیمی برای حضور در ایران مشتاق هستند.

وی ادامه داد: وجود مناطق ویژه و آزاد در ایران یکی از مزیتهای سرمایه گذاری در کشورمان است، زیرا بر اساس قانون، سرمایه گذاران خارجی می توانند با تمهیداتی تا ١٠٠ درصد در این مناطق سرمایه گذاری کنند و تا ١٠ سال از پرداخت عوارض و مالیات معاف باشند.

شعری مقدم گفت: ایران مزیتهای منحصر به فردی در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی دارد، زیرا انواع خوراک مایع و گاز مورد نیاز این صنایع را به حد فراوان دارد، از سوی دیگر کشورمان از نظر گاز و نفت به ترتیب با دارا بودن بیش از  ١٨ و ٩ درصد از منابع جهان در مجموع از نظر منابع هیدروکربوری در دنیا مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

به گزارش نیپنا، عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی چندی پیش نیز اظهار کرده بود: برنامه ریزی های بسیار خوبی برای تسهیل سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران با هدف ایجاد یک جهش بزرگ در این صنعت انجام شده، از این رو از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای سرمایه گذاری دعوت می کنیم.

شعری مقدم با تاکید براین که با توجه به فضای مثبت سیاسی ایجاد شده، کشورهای صاحب فناوری آماده حضور دوباره در ایران هستند، گفته بود: هم اکنون آماده هرگونه حمایتی از علاقمندان به سرمایه گذاری در طرحهای توسعه ای پتروشیمی هستیم.

وی با بیان این که صنعت پتروشیمی به دلیل دارا بودن زیرساختهای مناسب می تواند در جلوگیری از خام فروشی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشد افزوده بود: با همدلی و همکاری می توان جایگاه اصلی این صنعت را در اقتصاد ایران تقویت کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفته بود: باید حدود ٧٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری را در صنعت پتروشیمی محقق کنیم؛ صنعت پتروشیمی برای جذب این میزان منابع در ١٠ سال آینده احتیاج به سرمایه ٧ میلیارد دلاری در هر سال دارد.

تعداد بازدید : ۲,۸۴۱