سرمایه گذاری مشترک سابک و اس کی گلوبال کمیکال در پتروشیمی سنگاپور

سرمایه گذاری مشترک سابک و اس کی گلوبال کمیکال در پتروشیمی سنگاپور
(شنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۱۲

این دومین سرمایه گذاری مشترک سابک با یک شرکت پتروشیمی آسیایی، پس از همکاری با شرکت پتروشیمی چین در سال 2009 محسوب می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری یونهاپ نیوز، شرکت اس کی گلوبال کمیکال ( SK Global Chemical ) کره جنوبی و شرکت پتروشیمی سابک عربستان، از امضای قراردادی برای همکاری در یک پروژه عظیم تولید پلی اتیلن در سنگاپور خبر دادند. این طرح با هدف افزایش سهم این دو شرکت از بازار جهانی پلی اتیلن صورت می گیرد.

شرکت سابک، یکی از بزرگترین گروه های پتروشیمی جهان، روز جمعه 12 تیر ماه، قراردادی به ارزش 631 میلیون و 900 هزار دلار با بازوی صنایع شیمیایی گروه کره ای اس کی به امضا رساند. مطابق مفاد توافقنامه، 50 درصد از اعتبار مورد نیاز این پروژه از سوی سابک و 50 درصد مابقی از سوی طرف کره ای تامین می شود. این طرح با هدف تولید و بازاریابی جهانی نکسلن ( Nexlene ) ، نوعی پلی اتیلن با عملکرد بالا که تکنولوژی آن توسط اس کی کمیکال توسعه یافته است؛ به بهره برداری خواهد رسید.

اس کی کمیکال تا کنون یک مجتمع تولید نکسلن با ظرفیت تولید سالانه 230 هزار تن را در شهر اولسان، در 400 کیلومتری جنوب شرق سئول راه اندازی کرده است. محصولات پلی اتیلنی به طور گسترده ای در صنایع خودروسازی، صنایع همگانی، ساخت و ساز و دیگر صنایع کاربرد دارند.

مقامات دو شرکت بدون اشاره به جزئیات طرح اعلام کردند: این سرمایه گذاری شامل ساخت دو مجتمع تولید نکسلن، یکی در سنگاپور و دیگری در عربستان سعودی است.

تعداد بازدید : ۲,۴۵۰