صادرات محصولات پتروشیمی فن آوران به کشورهای آسیایی

صادرات محصولات پتروشیمی فن آوران به کشورهای آسیایی
(شنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۰۷

کشورهای چین و هند مهمترین بازارهای صادراتی پتروشیمی فناوران به شمار می روند.

علی نظر پور مدیر عامل پتروشیمی فن آوران در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: متانول و اسید استیک محصولات صادراتی پتروشیمی فن آوران است که به کشورهای چین، هند و ترکیه صادر می شود. 

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران، افزود: پتروشیمی فن آوران دارای سه واحد است؛ واحد متانول با ظرفیت یک میلیون تن در سال، واحد مونوکسید کربن با ظرفیت 140 هزار تن در سال و واحد اسید استیک با ظرفیت 150 هزار تن در سال که هم اکنون تمامی این واحدها درحال فعالیت هستند  

نظرپور همچنین به تولید بیش از ظرفیت متانول در این شرکت اشاره کرد و گفت: در واحدهای اسید استیک و مونو اکسید کربن نیز توانسته ایم بیش از ظرفیت پیش بینی شده در بودجه تولید کنیم.

وی با اشاره به طرح های این شرکت، افزود: یکی از مهمترین این طرح ها، احداث واحد متیل استات با ظرفیت 50 هزار تن  است که  بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران سرمایه لازم برای اجرای این طرح را 15 میلیارد تومان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح متیل استات با خلوص 80 تا 85 درصد برای استفاده در کارخانه های چسب سازی تولید می شود.

وی طرح دیگری که در پتروشیمی فن آوران در دست اجراست را ایجاد زنجیره پلی پروپیلن عنوان کرد و گفت: خوراک مورد نیاز این واحد 180 هزار تن پروپیلن است.

شرکت پتروشیمی فن آوران(سهامی عام) در تاریخ 1377/2/8 تاسیس و به ثبت رسیده است فعالیت این شرکت در زمینه احداث ، راه اندازی و بهره برداری واحدهای متانول، اسیداستیک و منواکسید کربن به منظور صادرات، استفاده در صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی بوده و منطبق با اهداف و سیاستهای کلان بخش صنعت در رابطه با صادرات ، ایجاد اشتغال ، انتقال دانش فنی ، تربیت نیروی متخصص و تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا از گاز طبیعی می باشد .

شرکت پتروشیمی فن آوران با هدف تولید متانول، مونواکسیدکربن و اسید استیک در منطقه ویژه ماهشهر ساخته شده است و این شرکت، ششمین تولید کننده بزرگ متانول در خاورمیانه است و رتبه هجدهم را در بین تولیدکنندگان متانول جهان دارد.

تعداد بازدید : ۵,۴۹۷