مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد :

تدوین آیین نامه رگولاتوری صنعت پتروشیمی

تدوین آیین نامه رگولاتوری صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۶

تبدیل شدن شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سازمانی رگولاتوری که بتواند روابط شرکتها و مجتمع های پتروشیمی را با یکدیگر هماهنگ کند برای آینده این صنعت راهگشا خواهد بود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر نقش این صنعت در آینده اقتصاد ایران اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیازمند تعریف راهبردهای جدیدی برای توسعه است و باید در تعیین و تبیین روابط میان مجتمع های پتروشیمی و رگولاتوری بیش از پیش فعال شود.

عباس شعری مقدم از تهیه آیین نامه رگولاتوری صنعت پتروشیمی با هدف تسهیل روابط در این صنعت خبر داد و گفت: این آیین نامه تدوین شده و در صورت تائید وزیر نفت درآینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که شرکت صنایع ملی پتروشیمی همواره با هدف همکاری بیشتر میان مجتمع های پتروشیمی با سبک ریش سفیدی سعی در حل و فصل مشکلات داشته است گفت: این روش  بطور یقین پایدار نخواهد بود و باید ساز و کاری قانونی برای این مسئله تعریف شود و در این مسیر به جای آیین نامه رگولاتوری تنظیم شده قبلی که مبنای بازدارندگی داشت، یک آیین‌ نامه جدید حمایتی تنظیم شده که انجام اموری نظیر تضمین سرمایه گذاران در برابر بانکها (که از سال 91 به بعد این امکان طبق قانون از شرکت ملی صنایع پتروشیمی سلب شده است) را عملی کنیم.

شعری مقدم افزود:این آیین‌نامه به تازگی به وزیر محترم نفت ارائه شده است و منتظر اعلام نظر از سوی ایشان هستیم تا در صورت تائید، مصوبات مورد نیاز برای اجرائی شدن این آیین نامه را از نهاد های دیگر اخذ کنیم.

الزام شرکت های پتروشیمی به رعایت  قوانین اچ. اس. یی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر رعایت قوانین و دستور العمل های اچ. اس.یی اظهار کرد: به موجب این آیین‌نامه مجتمع های پتروشیمی موظف هستند برخی از نکات و دستورالعمل های صنعت پتروشیمی را در زمان فعالیت خود رعایت کنند که توجه به مسئولیتهای اجتماعی و رعایت اصول اچ. اس.یی در کنار توسعه صنعت از آن جمله است.

وی کمک به کیفیت و توجه جدی به مسائل زیست محیطی، ایمنی، بهداشت و سلامت کارکنان را که از گذشته با ایجاد ساختاری مناسب تحت عنوان مدیریت، بهداشت، ایمنی و محیط زیست شکل یافته است از دیگر فعالیت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی برشمرد و گفت: امید است تمام شرکت های بخش خصوصی با همکاری و تعامل در مسیر رعایت قوانین و دستور العمل های اچ. اس. یی کوشا باشند.

شعری مقدم کمک به ایجاد سیستم های مدیریت کیفیت و تنظیم دستورالعمل های لازم، ارائه آموزشهای تخصصی، حفظ آمادگی در مقابل حوادث صنعتی ناشی از نشت عوامل شیمیایی در محیط کار از طریق برگزاری مانورهای دوره ای، نشان از توجه راهبردی به موضوع با اهمیت مسئولیتهای اجتماعی دانست.

معاون وزیر نفت افزود: بازرسان صنعت پتروشیمی نیز می‌توانند هر زمان که نیاز باشد، بر حسن اجرای این آیین‌نامه نظارت نمایند و اگر انحرافاتی مشاهده کردند، تذکر بدهند و راهنمایی های لازم را نیز به این صنایع کنند.

معاون وزیر نفت گفت: بی تردید یکی از راهکارهای اساسی برای پیوند مستمر شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکتهایی که اکنون با ساختار خصوصی اداره می شوند، مسئولیتهای اجتماعی و توجه مستمر به این مهم اخلاقی است که زمینه ساز هم افزایی و سرانجام توسعه پایدار صنعت پتروشیمی می شود.

تعداد بازدید : ۳,۶۵۴