عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

پتروشیمی می تواند مانع خام فروشی شود

پتروشیمی می تواند مانع خام فروشی شود
(چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۱۸

توسعه صنعت پتروشیمی برای جایگزینی صادرات مواد اولیه مورد تاکید اسناد بالادستی است و در این چارپوب نقش و جایگاه پتروشیمی با اهمیت ارزیابی می شود.

علی نعمت چهار دلی در گفت و گو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر رفع معضل بیکاری در کشور گفت: رشد و توسعه صنایع مادر که کشور ما در زمینه توسعه آنها دارای مزیت است پیوسته مورد توجه نمایندگان مردم در خانه ملت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که توسعه صنایع باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد، افزود: رشد و توسعه صنایع بزرگ باید بر اساس مطالعه و اصول توسعه باشد تا مزیت این صنایع افزوده شود.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به نقش پتروشیمی در ایجاد زنجیره ارزش گفت: به نظر بنده، بخش داخلی توان خوبی برای سرمایه گذاری در این صنعت دارد که باید بر اساس سازوکارهای قانونی آن را تشویق کرد.

وی بابیان این که دولت باید این بخش را کمک کند، افزود: یکی از دغدغه های دولتها کاستن امار بیکاری است با وجود این توسعه صنایع ایجاد کننده زنجیره ارزش، افزون بر عواید بالای اقتصادی، خواهند توانست دولت را در رفع و کاهش معضل بیکاری کمک کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از ابعاد توسعه و عمرانی کشور را  توسعه صنایع است چرا که انها نقش اساسی در استقلال اقتصادی کشور ایفا می کنند.

تعداد بازدید : ۲,۸۶۴