معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی پس از اعلام خبر توافق هسته ای:

زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی برای حضور در پتروشیمی ایران مهیاست

زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی برای حضور در پتروشیمی ایران مهیاست
(سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۸:۵۶

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و کشورهای ٥+١ سرمایه گذاران خارجی به سمت ایران و به ویژه صنعت نفت و پتروشیمی هجوم خواهند آورد و بی هیچ تردیدی ما باید خودمان را از همین امروز برای چنین رخدادی آماده کنیم.

عباس شعری مقدم بعداز ظهر امروز (سه شنبه ٢٣ تیرماه) و پس از اعلام خبر توافق هسته ای ایران و ٥+١ در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با تبریک موفقیت‌ اخیر به وزیر امور خارجه و گروه مذاکره کننده هسته‌ای گفت: صنعت پتروشیمی عمدتاً به حجم بالای سرمایه گذاری و تکنولوژی های روز نیاز دارد.

وی تصریح کرد: امیدوارم با توافق هسته ای، بتوانیم با دستیابی به فرایندها و دانش‌های فنی پیشرفته که به دلیل وجود تحریم‌ها در دریافت آنها با محدودیت مواجه بودیم و همچنین با ورود سرمایه های خارجی به کشور، به تحولات مورد نظر در جهش دوم صنعت پتروشیمی، جامعه عمل بپوشانیم.

وی ضمن اشاره به عقب ماندگی‌های صنعت پتروشیمی از اهداف پیش بینی شده در برنامه افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: در شرایط فعلی این صنعت برای جبران عقب ماندگی های گذشته نیازمند سالانه هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به صنعت پتروشیمی، امیدواری خوبی برای تحقق برنامه ها و رسیدن به اهداف برنامه چشم انداز در این صنعت وجود دارد.

شعری مقدم افزود: با وجود آنکه در نتیجه اجرای خصوصی سازی ناشی از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیگر امکان سرمایه گذاری ندارد ولی این آمادگی را دارد تا با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهش دوم این صنعت ارزش آفرین را رقم زند.

تعداد بازدید : ۲,۰۸۵