نقشه راه صنعت پتروشیمی گامی پایدار به سوی توسعه

نقشه راه صنعت پتروشیمی گامی پایدار به سوی توسعه
(دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴) ۱۴:۰۶

نقشه راه صنعت پتروشیمی که در 6 جلد تدوین شده است پس از انتشار احکام برنامه ششم توسعه کشور منتشر خواهد شد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: 6 جلد کتاب نقشه راه صنعت پتروشیمی آماده انتشار است و امید بتوانیم با این نقشه و هدف گذاری های جدید بتوانیم در افق 1404 به هدفهای پیش بینی شده در صنعت پتروشیمی دست یابیم.

محمد حسن پیوندی افزود: در کتاب اول راهکارهای افزایش ظرفیت و تکمیل طرح های نیمه تمام مورد بررسی قرار گرفته است و در جلد دوم طرح های در حال اجرا بررسی شده اند که این طرحها در صورت تکمیل می توانند از 35 تا 60 میلیارد دلار فروش داشته باشند.

وی ادامه داد: در جلد سوم نیز 60 میلیوتن ظرفیت آینده بررسی شده است یعنی طرح هایی که هنوز آغاز نشده اند که خوراکشان از گاز بوده  و تبدیل به پروپیلن می شوند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که در جلدهای چهارم، پنجم و ششم با توجه به رشد جهانی صنعت پتروشیمی آینده بازار و نحوه حضور در بازارهای جهانی و نیز توجه به صنایع پایین دستی مورد توجه قرار گرفته است گفت: آینده صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر دانش های نوین و توجه به بحث پژوهش و فناوری در نقشه راه صنعت پتروشیمی که تدوین شده است از بارزترین برنامه های توسعه خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاش کرده ایم با نمایش تصاویر مناسب از طرح ها و وضعیت کنونی آنها را به صورت کاملاً شفاف نشان دهیم و اطلاعات مناسبی نیز از طرح‌های آینده ارائه شده است.

پیوندی تصریح کرد:  باید توجه داشت که براساس احکام و الزامات برنامه ششم توسعه، این اطلاعات نیازمند بازنگری خواهند بود.

وی افزود: این موضوع از آن جهت قابل توجه است که بدون تردید برای صنعت پتروشیمی و وزارت نفت در برنامه ششم، احکام بسیاری در راه خواهد بود و منتظر هستیم این احکام صادر شوند و ما نقشه راه پتروشیمی را با آنها تطبیق بدهیم.

پیوندی اظهار کرد: با نهایی شدن این تغییرات،نقشه راه توسعۀ صنعت پتروشیمی را در دسترس عموم قرار خواهیم داد.

تعداد بازدید : ۱,۸۰۷