صنایع تکمیلی پتروشیمی می‌تواند مانع خام فروشی شود

صنایع تکمیلی پتروشیمی می‌تواند مانع خام فروشی شود
(یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۰۵

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید روند خام فروشی به تدریج کاهش یابد و در این میان توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی‌، دارای نقش راهبردی است.

حبیب آقاجاری در گفتگو با خبرنگارنیپنا، اظهار کرد: باید از میزان خام فروشی مواد اولیه در تمام بخش های صنعت نفت کاسته شود و کشور به صادرات فرآورده و محصول نهایی حرکت کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بابیان این‌که صنایع پائین دستی پتروشیمی در کاهش خام فروشی با اهمیت است، افزود: اعتقاد ما بر این است که در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی، صنایع تکمیلی باید بیشتر فعال شود.

وی با اشاره به بندهای از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که ناظر به نفت و گاز است، گفت: باید به سمت تحقق این اهداف حرکت کرد که لازمه آن برنامه‌ریزی درست و راهبردی و عملیاتی کردن آن است.

آقاجری افزود: با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کشور در برابر زیاد خواهی برخی کشورها افزایش می‌یابد.

وی بابیان این‌که بسیاری از تنگناهای موجود با عمل به سیاست‌های اقتصاد رفع می‌شود، گفت: باید از همه توان و ظرفیت داخلی استفاده بهینه کرد که یکی از این ظرفیت‌ها وجود نفت خام و گاز است. بنابراین، باید منابع موجود را برای استفاده بهینه به محصول تبدیل کرد و کالاهای نهایی که ارزش اقتصادی بیشتری  را دارد، صادر کرد.

عضو کمیسیون انرژی افزود : ما هرکجا که بتوانیم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک خواهیم کرد و بر تحقق آن تأکید داریم .  

تعداد بازدید : ۱,۶۷۳