بازدید سه معاون زنگنه از اکسیر نوین، دومین تولید کننده کاتالیست ایزوم پالایشگاهی در جهان

بازدید سه معاون زنگنه از اکسیر نوین، دومین تولید کننده کاتالیست ایزوم پالایشگاهی در جهان
(شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴) ۱۶:۰۰

خط تولید انواع کاتالیستهای حاوی فلزات گرانبهای مورد نیاز صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی که با حمایت شرکت اسپک و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا به بهره برداری رسیده است ، مورد بازدید دکتر مقدم ، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری ، مهندس کاظمی ، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و مهندس شعری مقدم ، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هیات همراه قرار گرفت .

ابتدا مدیرعامل شرکت اسپک به معرفی فعالیتهای R&D ، تولیدی و خدمات پس از فروش از قبیل خدمات فنی ، بارگذاری و تخلیه کاتالیست در شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا پرداخت و گفت: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاوتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و استفاده حداکثری از توان و تولید داخلی ، متخصصین و دانشمندان شرکت دانش بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا با تکیه بر دانش فنی و تکنولوژی بومی و همکاری مراکز علمی و پژوهشی موفق به تولید 25 نوع کاتالیست حاوی فلزات گرانبهای مصرفی صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور از جمله کاتالیست تولید بنزین یورو 4 که تاکنون در انحصار چند شرکت اروپایی و آمریکایی بوده است ، شده و آمادگی دارند درصورت وجود سفارش ، کاتالیستهای تولید بنزین یورو 5 و یورو 6 را نیز تولید نمایند .

در ادامه مهندس شعری مقدم در زمینه حرکت رو به جلوی شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا و افزایش قابلیت رقابت با شرکت‌های تراز اول اروپایی و آمریکایی در صورت حذف تحریم‌ها پیشنهاداتی از قبیل همکاری و مشارکت با شرکتهای تولید کننده معتبر خارجی ، افزایش سهم فروش با هدف توسعه بازارهای منطقه ای و قطع واردات و یا تخصیص تعرفه مناسب این کاتالیستها را مطرح کرد .

مهندس کاظمی نیز ضمن تشکر از تولید داخلی کاتالیست‌های واحدهای ایزوم پالایشگاهی که قبلا" فقط توسط کشور آمریکا قابل تولید بود افزود: با تولید این کاتالیست در داخل ، ایران به دومین تولیدکننده این کاتالیست حساس و پیچیده در جهان تبدیل شد.  وی بر ضرورت توجه به بازارهای منطقه‌ای نظیر کشور عراق تاکید کرد و افزود: حمایت از شرکتهای داخلی باید در مرحله پس از تحریم ها نیز ادامه یابد .

دکتر مقدم هم در این بازدید ضمن تشکر از کارهای بزرگ و ملی که توسط شرکتهای داخلی از جمله شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا انجام شده افزود: رویکرد سند کاتالیست بر پایه تولید دانش فنی تدوین شده و در حال حاضر موضوع تجاری سازی و حمایت از شرکت های تولید کننده قوی بایستی پیگیری شود و سند کاتالیست مجددا" با رویکرد جدید ساماندهی شود.

وی همچنین بر برنامه ریزی جهت همکاری و مشارکت با تولید کنندگان معتبر خارجی به منظور صادرات محصولات تولیدی شرکت اکسیر به کشورهای منطقه خاورمیانه تاکید کرد .

تعداد بازدید : ۸,۱۵۲