ضرورت توسعه درصنایع پائین دستی پتروشیمی ها

ضرورت توسعه درصنایع پائین دستی پتروشیمی ها
(یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۷

عضو فراکسیون نفت و گاز مجلس گفت: توسعه در صنایع بالادستی پتروشیمی انجام شده اما در صنایع تکمیلی اهداف همچنان محقق نشده است.

عباس پاپی زاده در گفتگو با خبرنگار نیپنا در خصوص نقش صنایع پتروشیمی در رشد و توسعه کشور اظهار کرد: توسعه صنایع پتروشیمی جایگزین مناسبی برای کاهش خام فروشی است که با توجه به وضع موجود اتفاق افتاد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که توسعه در صنایع پتروشیمی مطلوب بوده است، افزود: در بحث ارزش افزوده، اهداف مدنظر و پیش بینی شده به طور کامل محقق نشده است و باید در صصنایع پائین دستی سرمایه گذری بیشتری انجام شود.

این نماینده مجلس نهم گفت: تکمیل زنجیره ارزش در صنایع پایین دستی، آثار مثبت تری نسبت به توسعه در بالادست به ویژه بر اشتغال افرینی و ارزش افزوده دارد.

وی افزود: با یک مرحله تولید، کالا در زنجیره نخست صادر می شود در حالی که این زنجیره قابلیت ارزش افرینی بیشتری دارد.

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست در فعالیت صنایع پتروشیمی گفت: انتظار می رود کارهای بیشتری در بخش صنایع تکمیلی پتروشیمی انجام شود تا به نسبت، ارزش اقتصادی ایجاد شود.

عضو فراکسیون، نفت و گاز مجلس گفت: لازم است پتروشیمی ها در همان مناطقی که فعالیت می کنند به رشد و توسعه آن منطقه نیز مانند پرادخت سود به سهامدران توجه کنند.

تعداد بازدید : ۱,۰۴۸