افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن تایلند

افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن تایلند
(یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۱

تایلند با هدف توسعه صنعت پتروشیمی خود قصد دارد تا حدود 300 میلیون دلار سرمایه گذاری جدید را محقق کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی پی تی تی گلوبال کمیکال قصد دارد 288 میلیون و 200 هزار دلار برای افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن سبک خطی ( LLDPE ) تایلند سرمایه گذاری کند.

پلی اتیلن سبک خطی نوعی ترموپلاستیک است که از مونومر اتیلن ساخته می شود و در تولید طیف گسترده ای از محصولات، شامل کیسه های پلاستیکی و پوشش کابل ها کاربرد دارد.

بنا به گزارش رویترز، این شرکت تایلندی قرار است سرمایه مورد نیاز پروژه را از محل درآمدهای خود و وام های دریافتی تامین کند.

مطابق برنامه ریزی ها، قرار است این طرح در سال 2018 به بهره برداری برسد و انتظار می رود که ظرفیت تولید پلی اتیلن سبک خطی پی تی تی گلوبال کمیکال، با افزایش دو برابری به 800 هزار تن در سال بالغ شود.

این شرکت که یکی از شرکت های تابعه شرکت نفت و گاز پی تی تی تایلند به شمار می رود؛ همچنین برنامه دارد تا با احداث دو زیرمجموعه در ایالات متحده، پروژه مجموعه پتروشیمی خود در تایلند را پشتیبانی کند. از طرفی پی تی تی گلوبال کمیکال به دنبال یک شریک جدید برای همکاری در پروژه احداث واحد کراکر الفین خود در اوهایو، به ارزش 5 میلیارد و 700 میلیون دلار است و قصد دارد تا پایان سال، قراردادی را در این زمینه منعقد کند.

شرکت پی تی تی که پیشتر قرار بود 2 میلیارد و 290 میلیون دلار برای طرح های توسعه ای در سال 2015 هزینه کند؛ با کاهش 28 درصدی حجم سرمایه گذاری های خود در سال جاری، این رقم را به یک میلیارد و 650 میلیون دلار کاهش داد. مدیر اجرایی این شرکت، نامطمئن بودن سرمایه گذاری ها در پروژه های بخش بالادستی پتروشیمی و تولید گاز طبیعی در سطح بین المللی را عامل این موضوع دانست.

تعداد بازدید : ۱,۴۷۰