پتروشیمی از مزیتهای رقابت پذیر ایران است

پتروشیمی از مزیتهای رقابت پذیر ایران است
(شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۰۳

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: صنایع پتروشیمی از مزیت های رقابت پذیر ایران با جهان است و به تازگی مجلس قوانین خوبی در خصوص تولیدات رقابت پذیر تصویب کرده است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره راهکارهای توسعه صنعت پتروشیمی با توجه به ظرفیتهای کشور، اظهار کرد: این صنعت نیازمند سرمایه گذاری های جدید است و هرچند که برخی از کشورهای منطقه در این زمینه سرمایه‌گذاری فراوانی انجام داده‌اند. با این‌ حال،  باید از طریق مشارکت یا تشویق بخش خصوصی یا خارجی سرمایه‌گذاری‌ها را در کشور شتاب داد.

وی در پاسخ به این پرسش که توسعه شهرک‌های پتروشیمی تا چه میزان می‌تواند سبب مشارکت بخش خصوصی شود؟ گفت: ظرفیت کشور برای ایجاد شهرک‌های تخصصی پتروشیمی بالاست و افزون بر این، دارای توجیه اقتصادی است.

گروسی، لازمه دستیابی به این هدف را اتخاذ راهبرد مناسب قلمداد کرد و گفت: قوانین در این زمینه کافی است به‌خصوص قوانین مصوب اخیر که در حمایت از تولیدات رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تصویب ‌شده است.

وی بابیان اینکه پتروشیمی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین یکی از مزیت‌های رقابت‌پذیر کشوراست، افزود: ایران در حوزه‌هایی مانند پتروشیمی، نفت، گاز و معدن ظرفیت رقابت با دنیا را دارد.

گروسی افزود: قانونی که در اردیبهشت‌ ماه امسال مصوب شد (رفع موانع تولید) می‌تواند راهگشا باشد اما منوط به اجرایی منسجم و با اراده آن است.

تعداد بازدید : ۱,۷۰۶