شماره 79

نجم الدین دانشور

نجم الدین دانشور
(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۲۵

رمز موفقیت صنعت پتروشیمی در برداشته شدن تحریم ها خلاصه می شود.

نجم الدین دانشور با بیان این که دوران بعد از جنگ تحمیلی تا پیش از تشدید تحریم های بین المللی دوران شکوفایی صنعت پتروشیمی بود، گفت: رمز موفقیت این صنعت هم اکنون در برداشته شدن تحریمها خلاصه می شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار، وضعیت کنون صنعت پتروشیمی را در مقایسه با سالهای گذشته مناسب ندانست و گفت: هم اکنون این صنعت به دلیل تحریمهای بین المللی و نبود سرمایه گذاری خارجی با رکود مواجه شده است.

این بازنشسته صنعت پتروشیمی با بیان این که در کنار نیاز به سرمایه گذاری هم اکنون  برای توسعه بخشهای پایین دستی این صنعت نیاز به مبرم به فناوری های جدید و مشارکت با شرکتهای خارجی هستیم، گفت: متاسفانه هم اکنون متخصصان کشورمان بعد از گذراندن مراحل تحصیل و کارآموزی جذب شرکتهای خارجی می شوند که این امر سبب ایجاد خلع بزرگ در بخش نیروی انسانی شده است.

دانشور رمز موفقیت صنعت پتروشیمی در ادوار گذشته را ایجاد ارتباط سالم با دنیای فناوری و سرمایه گذاری خواند و گفت: از طرف دیگر در آن زمان من و همکارانم خود را متعلق به صنعت پتروشیمی می دانستیم و با عشق و علاقه خاصی مشغول به فعالیت بودیم.

وی بازسازی و تولید محصول در پتروشیمی رازی در زمان جنگ را یکی از بهترین خاطرات خود در طول 32 سال خدمت خود در صنعت پتروشیمی عنوان می کند و معتقد است، در آن زمان با وجود بمباران هواپیماهای رژیم بعث عراق، همکاران ما با تلاش و عشق زیاد واحدهای آسیب دیده را ترمیم می کردند.

این بازنشسته صنعت پتروشیمی با بیان این که بازنشستگان صنعت پتروشیمی از ذخایر فنی و تجربی زیادی در این صنعت برخوردار هستند، گفت: پیشنهاد می کنم مدیران و مسئولان ذی ربط تجربه های بدست آمده از سوی نیروی های انسانی در شرف بازنشستگی را مکتوب و از آن برای آموزش نیروهای تازه استخدام استفاده کنند.

مهندس دانشور در سال 1356 کار خود در صنعت پتروشیمی ایران را از پتروشیمی رازی آغاز کرد، وی در سال 1378 به پروشیمی تبریز انتقال یافت و تا پایان دوران خدمت در این پتروشیمی مشغول به انجام وظیفه بود.

تعداد بازدید : ۲,۵۷۶