شماره 79

بهزاد سعادتی

بهزاد سعادتی
(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۰

NPC زیرساختهای لازم برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کند

 بهزاد سعادتی تحریم های بین الملی را عاملی برای از بین بردن امکانات و قابلیتهای صنعت پتروشیمی دانست و گفت: تحریم ها ابدی نیستند از این رو شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید بدون توجه به این تحریمها زیرساختهای لازم برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی را ایجاد کند، ضمن آن که در این زمینه نباید از برنامه ریزیهای بلند مدت غافل شد.

این بازنشسته صنعت نفت کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به حضور مدیریت جدید در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، گفت: هم اکنون در شرایط کنونی باید اجازه دهیم این تیم مدیریتی کار خود را ادامه دهد و از قضاوت زود هنگام در مورد حاکمیت این شرکت جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به گردهمایی مدیران باسابقه صنعت پتروشیمی در ابتدای دوران وزارت بیژن زنگنه و استفاده از تجربیات آنها گفت: به نظر می رسد استمرار این گونه برنامه ها می تواند در آینده زمینه مدیریت و اداره بهتر این صنعت را ایجاد کند.

سعادتی نیروی انسانی تجربه و خوراک فراوان را بزرگ ترین مزیتهای صنعت پتروشیمی ایران دانست و گفت: برای شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت در آینده، همکاری با شرکتهای خارجی و دستیابی به فناوری های جدید ضروری به نظر می رسد.

وی با یادآوری این که پیش از انقلاب اسلامی ایران تنها چهار مجتمع پتروشیمی در ایران احداث شده بود، گفت: دوران بلوغ صنعت پتروشیمی در 5 دهه گذشته باید به دهه 70 و 80 ارتباط داد زیرا در این سالها بود که قطبهای جدید صنعت پتروشیمی با فاینانسهای خارچی شکل گرفت.

سعادتی با اشاره به فعالیت خود در واحد کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در سالهای خدمت خود در این شرکت گفت: راه اندازی هر مجتمع پتروشیمی در دوران خدمتم برای من خاطره شیرینی بود.

تعداد بازدید : ۳,۱۹۲