با استفاده از فناوری جدید استامی کربن محقق می شود

جانی تازه در رگهای فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه

جانی تازه در رگهای فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه
(دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۲۴

مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه با اشاره به استفاده از دانش فنی و فناوری جدید استامی کربن STAMICARBON، کشور هلند در فاز دوم این پتروشیمی گفت: با معرفی شدن این طرح به عنوان یکی از طرح های اولویت دار برای دریافت وام به صندوق توسعه ملی، این طرح وارد فاز جدیدی از اجرای می شود.

احمدرضا اشتری در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که هم اکنون ظرفیت تولید آمونیاک و اوره در مجتمع به ترتیب 396 و 660 هزار تن در سال است، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته بازارهای موجود در کشورهای عراق، ترکیه و ارمنستان سهامداران این مجتمع تصمیم به راه اندازی واحد دوم این مجتمع را کردند.

وی با اشاره به این که واحد دوم پتروشیمی پلیمر کرمانشاه مشابه واحد نخست است، تصریح کرد: در واحد دوم این مجتمع در بخش اوره از فناوری استامی کربن بهره گرفته می شود، به عبارت دیگر رآکتور این واحد از حالت عمودی به افقی تبدیل می شود.

اشتری افزود: در این زمینه با شرکت هلندی قرارداد خرید لیسانس امضا و روش واگذاری احداث این کارخانه، مهندسی، خرید، ساخت، اجرا و راه اندازی  صورت جداگانه (E+P+C) انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کرمانشاه از اتمام مرحله مهندسی واحد دوم این پتروشیمی خبر داد و گفت: هم اکنون در حال تهیه اقلام و کالاهای و تسطیح زمین این پروژه هستیم.

وی با بیان این که با مساعدت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ساخت فاز دوم پتروشیمی پلیمر کرمانشاه به عنوان طرح های اولویت دار برای دریافت وام به صندوق توسعه ملی معرفی شده است، گفت: امیدواریم با تامین مالی روند اجرای این پروژه شتاب گیرد.

تعداد بازدید : ۱,۷۸۱