معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

ارز دو نرخی، روحیه رقابت در صنعت پتروشیمی را کاهش داده است

ارز دو نرخی، روحیه رقابت در صنعت پتروشیمی را کاهش داده است
(شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۵۲

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که دو نرخی بودن ارز بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شکاف ایجاد کرده است، گفت: دادن همزمان ارز با نرخ های متفاوت روحیه رقابت در صنعت پتروشیمی را کاهش داده است.

عباس شعری مقدم در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که هم اکنون بیش از 20 هزار واحد و کارخانه در صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور وجود دارد، گفت: تعداد نسبتا زیادی از این واحدها به دلایل مختلف با ظرفیت پایین کار می کنند و یا متوقف هستند، از این رو شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال کشف و حل دلایل اصلی این موضوع است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال رفع موانع موجود برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی کشور است، گفت: برگزاری همایش ها و کنفرانس های بین المللی و داخلی با حضور سرمایه گذاران می تواند در جلب اعتماد آنها تاثیر زیادی داشته باشد.

شعری مقدم گفت: در همین مقطع زمانی و با وجود تحریم ها، سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیاری برای مشارکت در طرح های پتروشیمی ابراز تمایل کرده اند که البته در صورت کنار رفتن تحریم ها، بر تقاضاها افزوده می شود.

وی افزود: هم اکنون سرمایه گذاران خواستار تعیین قیمت گاز و چگونگی تغییر قیمت آن در درازمدت هستند که امیدواریم با تعیین این میزان، سرمایه گذاری در طرح های پتروشیمی تسهیل شود.

تعداد بازدید : ۱,۴۶۳