نقش تاثیر گذار صنایع پائین دستی پتروشیمی در ایجاد اشتغال

نقش تاثیر گذار صنایع پائین دستی پتروشیمی در ایجاد اشتغال
(پنج شنبه ۴ تیر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۴

ارزش مواد اولیه با تبدیل آنها به محصول نهایی چندین برابر می شود که عواید اقتصادی و اجتماعی مطلوبی را ایجاد می کند در این میان صنایع پائین دستی پتروشیمی دارای نقش برجسته ای است.

عباس قائدرحمت، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: با استخراج منابع زیرزمینی، آنها باید تبدیل به ارزش افزوده شود و زمانی که منابع تبدیل به کالاهایی با ارزش بیشتر شود، عواید اقتصادی آنها بیشتر می شود و در این میان صنعت پتروشیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی کمیسیون اجتماعی افزود: هم اکنون، معضل کم بودن فرصت های شغلی آسیب های را وارد می کند که لازم است با شتاب اما با برنامه این پدیده رفع شود. بنابراین، نقش صنایع نفت و گاز و در کنار آنها پتروشیمی ها به عنوان تبدیل کننده در این زمینه برجسته است.

این نماینده مجلس نهم، گسترش صنایع پتروشیمی به خصوص در بخش تکمیلی را راهگشا خواند و گفت: بخش خصوصی به کمک بخش دولتی توان گسترش این صنایع را به خصوص در نقاط محروم  خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ساخت شهرک های پتروشیمی مخصوص صنایع پایین دستی کمک شایانی به ایجاد فرصتهای شغلی می کند.

قائد رحمت گفت: کشورمان دو مزیت عمده در این بخش دارد؛ یکی وجود منابع نفت و گاز و دیگری دارا بودن نیروی انسانی متخصص، از این رو بستر از این جهت برای سرمایه گذاری مهیاست که امید می رود در آینده نزدیک به شکل مطلوب از انها بهره گیری شود.

این نماینده مجلس نهم گفت: تاکید ما بر کاهش خام فروشی تنها صادر نکردن نفت خام نیست زیرا عواید اقتصادی و اجتماعی تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی انقدر با اهمیت است که سبب تاکید و یادآوری ها برای کاهش خام فروشی می شود. از این رو، این راهبرد در سیاست های اقتصاد مقاومتی به خوبی پیش بینی و ابلاغ شده است.

تعداد بازدید : ۱,۷۹۳