سقوط صادرات محصولات پتروشیمی کره جنوبی

سقوط صادرات محصولات پتروشیمی کره جنوبی
(چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۱۹

مهمترین دلیل صادرات کره جنوبی کاهش میزان تقاضای مشتریان چینی به عنوان بزرگترین بازار محصولات پتروشیمی این کشور است.

به گزارش نیپنا به نقل از آی سی آی اس، با توجه به داده های رسمی منتشر شده، حجم صادرات محصولات پتروشیمی کره جنوبی در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل، به دلیل رکود عمومی در بازارهای جهانی و کاهش قیمت کالاها کاهش یافته است. 

بر اساس داده های انجمن تجارت بین المللی کره، کاهش صادرات پروپیلن به میزان 70.5 درصد در ماه می نسبت به زمان مشابه در سال قبل و سقوط صادرات اتیلن به میزان  31.7 درصد خسارات زیادی به صادرات صنعت پتروشیمی کره جنوبی وارد کرده است.

چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، در پنجمین سال رکود به سر می برددر سه ماهه اول سال 2015 ، رشد اقتصادی چین 7 درصد بوده است که این میزان کمترین مقدار ثبت شده در شش سال گذشته بوده است.

میزان صادرات محموله اتیلن کره جنوبی به چین در ماه مه با 28.5 درصد کاهش به 42201 تن رسیده است و صادرات پروپیلن با شیب نزولی بیشتر و 70.2 درصد کاهش به 35664 تن رسیده است .

در همین حال، صادرات محصولات آروماتیک مخلوط با تولوئن و مخلوط با زیلن در ماه مه، با افت شدید به ترتیب 65.7 درصد و 59 درصد مواجه بوده است.

صادرات بنزن به 57.8 درصد و پاراکسیلین به 94.2 درصد افزایش داشته است. در حدود یک سوم یا 74266 تن از محموله های بنزن تولید شده در کره جنوبی به ایالات متحده آمریکا صادر شده است و چین تنها 59859 تن بنزن را خریداری کرده است . اما 90.9 درصد یا 343610 تن از پاراکسیلین تولید شده در کارخانه های پتروشیمی کره جنوبی به چین صادر شده است.

بر اساس ارزش گذاری ها و  اطلاعات رسمی از وزارت تجارت و صنعت و اقتصاد، صادرات محصولات پتروشیمی کره جنوبی در ماه مه سال جاری 22.8 درصد  کاهش داشته است که از این مقدار در حدود 10.9 درصد آن به دلیل تعطیلات عمومی و روز کاری کمتر بوده است.

به طور کلی چین با 18.6 درصد بزرگترین خریدار صادرات کره جنوبی بوده و ایالات متحده با 9.2 درصد در جایگاه دوم خریداران محصولات پتروشیمی کره جنوبی قرار دارد.
تعداد بازدید : ۱,۱۰۷