معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی :

حمایت NPC از توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی

حمایت NPC از توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی
(چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۰۰

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه صنایع پائین دستی با هدف تکمیل زنجیره ارزش حمایت می کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه خود نیازمند عزم ملی برای رسیدن به هدف های پیش بینی شده است و توسعه زنجیره ارزش اولویتی راهبردی است.

محمدحسن پیوندی افزود: صنعت پتروشیمی اکنون محور و ستون توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود و با تمام بخش های صنعت در ارتباط است و سرازیر کردن منابع به سوی تولید در این بخش می تواند منجر به جهش دوم صنعت پتروشیمی شود.

وی ادامه داد: برای جذب و هدایت سرمایه های جدید برای توسعه پتروشیمی باید با تعامل و همکاری بیشتری به فعالیت پرداخت و بخش خصوصی توانمند ایرانی همگام با نظام بانکی کشور باید مشارکت بیشتری در سرمایه گذاری های آتی داشته باشند.

وی تصریح کرد: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی است و ضمن این که از خام فروشی جلوگیری می کند از ارزش افزوده بالایی نیز برخوردار است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: باید این مطلب را پذیرفت که زنجیره پتروشیمی با وجود توسعه بالادست در بخش های پایین تر به صورت متقارن رشد نکرده و باید در این زنجیره بازنگری شود تا صنعت پتروشیمی ایران از خام فروشی فاصله گرفته و به سوی ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید محصولات نهایی حرکت کند.

پیوندی اظهار کرد: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی به عنوان یک راهبرد در برنامه های آینده توسعه صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته و همزمان با توسعه بخش های بالادستی باید توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی نیز محقق شود.

وی ادامه داد: توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش می تواند در آینده، صنعت پتروشیمی کشورمان را درزمره برترین قدرتهای پتروشیمی جهان قرار دهد .

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که در آینده نزدیک کمبود پروپیلن کشور از طریق تبدیل متانول به پروپیلن برطرف خواهد شد، گفت: حجم متانولی که کشور در پنج سال آینده خواهد داشت به ٢٤ میلیون تن خواهد رسید که می تواند برای توسعه زنجیره ارزش و تولید پروپیلن و مشتقات آن به کار گرفته شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۰۶