تولید متانول فن آوران در سال گذشته رکورد زد

تولید متانول فن آوران در سال گذشته رکورد زد
(سه شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴) ۰۹:۴۹

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران گفت: در سال 93 واحد متانول پتروشیمی فن آوران با ثبت رکورد جدید تولید توانست بیش از ظرفیت اسمی نصب شده یک میلیون تنی تولید داشته باشد.

علی نظرپور در گفت وگو با خبرنگار نیپنا اظهار داشت: پتروشیمی فن آوران دارای سه واحد است؛ واحد متانول با ظرفیت یک میلیون تن در سال، واحد مونوکسید کربن با ظرفیت 140 هزار تن در سال و واحد اسید استیک با ظرفیت 150 هزار تن در سال که هم اکنون تمامی این واحدها در مدار بهره برداری است.

وی افزود: پتروشیمی فن آوران صاحب لیسانس شرکت هالدورتاپس دانمارک است و این شرکت در سال 1383 به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران تصریح کرد: فعالیت این شرکت در زمینه احداث ، راه اندازی و بهره برداری واحدهای متانول، اسید استیک و منواکسید کربن به منظور صادرات، استفاده در صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی است.

نظرپور با بیان اینکه پتروشیمی فن آوران دومین تولید کننده متانول در کشور است، گفت:این شرکت، ششمین تولید کننده بزرگ متانول در خاورمیانه است و رتبه هجدهم را در بین تولیدکنندگان متانول جهان دارد.

وی افزود: در سال 93 واحد متانول پتروشیمی فن آوران با ثبت رکورد جدید تولید توانست بیش از ظرفیت اسمی نصب شده یک میلیون تنی تولید داشته باشد و تولید یک میلیون و 731 تن را در این سال به ثبت برساند.
تعداد بازدید : ۱,۳۳۰