کمک به بخش خصوصی برای توسعه صنایع پتروشیمی

کمک به بخش خصوصی برای توسعه صنایع پتروشیمی
(سه شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴) ۰۹:۳۶

نایب‌رییس کمیسیون انرژی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش سرمایه‌گذاری‌در صنعت پتروشیمی سود برد و در این میان دولت می‌تواند در چارچوب مشخص کمک‌کننده باشد.

محمد سعید انصاری در گفتگو با خبرنگار نیپنا در خصوص ارزیابی دو ساله وضعیت عملکرد برنامه‌های پتروشیمی در کشور گفت: با توجه به شرایط موجود، تلاش‌های خوبی برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها  در این صنعت ارزش آفرین انجام‌شده است.

نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس افزود: باید از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای این امر بهره برد چون صنایع پتروشیمی به سرمایه‌گذاری کلان نیاز دارد.

این نماینده مجلس نهم بابیان این‌که اتکا باید به توان داخلی باشد، گفت: دولت می‌تواند در قالب چارچوب‌های مشخص، به  بخش خصوصی کمک کند و نوعی اشتیاق در آن به وجود آورد و امد است صنعت پتروشیمی ایران با شتاب به مسیر توسعه خود ادامه دهد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی افزود: بهتر است سمت‌ وسوی سرمایه‌گذاری‌ها معطوف به بخش صنایع پائین دستی پتروشیمی شود و با ایجاد شهرکهای تخصصی زنجیره ارزش را  بتوان در تمام بخشهای این صنعت توسعه داد.

وی بابیان این‌که رشد پایدار اقتصادی با توسعه صنایع مولد ایجاد می‌شود، گفت: صنایع پتروشیمی به‌طور مستقیم و باواسطه، کالاهای اولیه صنایع دیگر را تأمین می‌کنند. بنابراین ایجاد زنجیره ارزش، افزون بر عواید اقتصادی مزیت‌های صنعتی نیز دارد.  

تعداد بازدید : ۱,۳۲۲