مزیت سواحل ایران برای توسعه صنایع پتروشیمی

مزیت سواحل ایران برای توسعه صنایع پتروشیمی
(دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۴۹

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از مناطق دارای ظرفیت برای توسعه صنایع پتروشیمی، سواحل کشور است؛ بنابراین، توسعه صنایع اشتغال آفرین در این مناطق کارکردهای اقتصادی و اجتماعی دارد.

سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به گذشت حدود 2 سال از شروع بکار دولت یازدهم اظهار کرد: این زمان برای انجام کارهای بزرگ زمان زیادی محسوب نمی‌شود؛ اما در همین مدت دستاورد های حوزه نفت، گاز و در کنار آن پتروشیمی همسو با برنامه‌ ریزی‌ها بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در خصوص ظرفیت‌های سرزمینی برای توسعه صنایع بزرگ مانند پتروشیمی‌ها گفت: سواحل ایران بستر مناسبی برای توسعه صنایع پتروشیمی است.

به گفته این نماینده مجلس، دسترسی به منابع آب، خوراک و سوخت در سواحل جنوبی ایران می‌تواند بستر مناسبی برای افزایش سرمایه‌گذاری در پتروشیمی‌ها باشد و عواید اقتصادی آن را افزایش دهد.

هاشمی افزود: ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی در سواحل، افزون بر کمک به صنعت یادشده برای توسعه، سبب رشد منطقه نیز می‌شود.

وی افزود: اثر این توسعه صنایع بر جامعه دوسویه است، چون ازیک‌طرف صنعت کشور رشد می‌کند و از دیگر سو با خلق مزیت‌های مانند اشتغال‌زایی کارکردهای اجتماعی و اقتصادی دیگری برای جامعه دارد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: وقتی صنعت در منطقه‌ای ایجاد شود، به سبب خلق فرصت شغلی، جمعیت پراکنده می‌شود که این موضوع خود دارای مزیت‌های است.

وی ابراز امیدواری کرد با خلق فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار، به‌خصوص در مناطق محروم، اقتصاد این بخش از کشور رونق یابد.   

تعداد بازدید : ۱,۱۴۲