با دستور رئیس جمهوری

ساخت فاز دوم طرح پتروشیمی خراسان آغاز شد

ساخت فاز دوم طرح پتروشیمی خراسان  آغاز شد
(دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۰۵

همزمان با نوزدهمین سفر استانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، ساخت فاز دوم طرح پتروشیمی خراسان در بجنورد با دستور رئیس جمهوری و با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانسی آغاز شد.

به گزارش نیپنا، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه دیروز(24 خرداد ماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح موسوم به جی تی پی پی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه بزرگ پتروشیمی در خراسان شمالی حدود ٦٠ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) هزینه می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فاز دوم مجتمع پتروشیمی خراسان‌ شمالی در 80 هکتار احداث می شود و 15 متر مکعب آب از راه تصفیه پساب های بهداشتی بجنورد برای آن استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به تامین برق این پروژه از خط سراسری این در حالیست که احداث یک نیروگاه نیز در کنار آن در دستور کار قرار دارد. در مجموع برای این طرح 35 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب ارزی و ریالی مورد نیاز است.

ربیعی افزود: با تکمیل این واحد پتروشیمی در استان خراسان شمالی برای سه هزار و ٥٠٠ نفر ایجاد اشتغال می شود.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شرکتهای سرمایه گذاری زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید به دنبال سرمایه گذاری برای کمک به توسعه و اشتغال در استانهای کشور هستند.

نخستین واحد مجتمع پتروشیمی خراسان در دوران دولت سازندگی در ١٧ کیلومتری شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی راه اندازی شد که سالانه در این واحد تولیدی افزون بر ٥٠٠ هزار تن کود اوره، آمونیاک و کریستال ملامین برای مصارف داخلی و صادراتی تولید می شود.

بر اساس این گزارش، پارسال افزون بر ١٨٠ میلیون دلار از محصولات پتروشیمی خراسان در بجنورد به خارج از کشور صادر شد.

تعداد بازدید : ۴,۶۷۲