توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی راهبردی ملی است

توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی راهبردی ملی است
(یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۱۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تأکید بر توسعه صنایع پتروشیمی، تنها ناشی از وجود سوخت و خوراک نیست بلکه این فرایند تحقق اقتصاد مقاومتی را هموار می‌کند.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به گزارش وزیر نفت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس که چندی پیش ارائه شد اظهار کرد: توسعه صنایع تکمیلی و گسترش سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش "راهبرد" محسوب می‌شود.

وی با اشاره توان داخلی و بخش خصوصی، تصریح کرد: لازم است بستر برای حضور این بخش، بیش از گذشته فراهم شود. چون در ایران، خوراک و سوخت برای واحدهای پتروشیمی به مقدار لازم وجود دارد. بنابراین، توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش اجتناب‌ناپذیر و اقتصادی است.

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون صنایع افزود: تأکید بر توسعه صنایع پتروشیمی تنها از وجود منابع ناشی نمی‌شود. چون تبدیل نفت و گاز خام  به محصول نهائی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود و اجرای آن تکلیف است.

وی گفت: اجرای این سیاست‌ها، تنها مزیت اقتصادی ندارد. چون با تحقق اقتصاد مقاومتی، کشور در مقابل تکانه‌های اقتصادی از استحکام بیشتری برخوردار می‌شود.

بیاتیان گفت: نقش صنایع پتروشیمی در تحقق این امر برجسته است. چراکه نیروی متخصص داخلی برای این امر فراوان وجود دارد. بنابراین، امیدواریم روند سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه تسهیل شود تا بخش خصوصی جهت حضور فعال‌تر تشویق شود.

وی افزود: همان‌گونه که پیش‌ از این گفته‌ایم، هر صنعتی که در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کند مورد حمایت مجلس است.

رمضان علی سبحانی ، عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز چندی پیش یکی از محورهای گزارش وزیر نفت در این کمیسیون را مباحث مربوط به پتروشیمی‌ها خواند و گفت: در صنعت پتروشیمی برنامه‌ ریزی‌های خوبی شکل‌گرفته است. ازاین‌رو، امسال و سال های آینده شاهد راه‌اندازی واحدهای جدید خواهیم بود.

تعداد بازدید : ۳,۴۰۴