آمادگی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان کرمانشاه

آمادگی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان کرمانشاه
(چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۲۱

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آمادگی این شرکت برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز چهارشنبه (20 خرداد ماه) در بازدید از مرزهای پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین که با هدف امکان سنجی ظرفیت های این شهرستان مرزی برای ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی انجام شد، اظهار کرد: دولت یازدهم توجه ویژه ای برای ایجاد زیرساختهای اقتصادی و امنیتی در این مناطق دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نزدیکی به بازارهای مصرفی عراق را یکی از مزیتهای اصلی ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستانهای مرزی استانهای غربی کشور دانست و تصریح کرد: باید با برگزاری سمینارها و همایشهای مختلف با همکاری استانداری کرمانشاه و سایر استانهای دیگر، امکانات و موقعیتهای مناسب موجود در این مناطق را به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی کنیم.

وی با بیان این که برای ایجاد واحد بالادستی در صنعت پتروشیمی حداقل به ٥٠٠ میلیون دلار سرمایه گذاری و منابع فراوان آبی نیاز است، گفت: صنایع پایین دستی با وجود سرمایه گذاری کمتر نسبت به صنایع بالادستی صرفه اقتصادی و اشتغال بیشتری را به همراه دارد.

شعری مقدم افزود: با توجه به مشخص شدن محدوده اختیارات وزارت نفت و اساسنامه این وزارتخانه، هم اکنون اجازه سرمایه گذاری دولت در صنایع پایین دستی داده شده است؛ از این رو وزارت نفت از ایجاد هرگونه شهرکهای صنعتی و صنایع پایین دستی در مناطق مرزی کشور حمایت می کند.

شعری مقدم افزود: تلاش می کنیم با ورود سرمایه گذاران شاهد ایجاد سودآوری و اشتغال زایی در این منطقه باشیم و مردم این سرزمین که در دوران هشت سال دفاع مقدس خط مقدم جبهه بودند شایسته بهترین امکانات هستند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت نیز به ایجاد این صنایع تمایل دارند لذا در جلسه ای که امروز با استاندار کرمانشاه خواهیم داشت تمهیداتی در نظر گرفته خواهد شد تا این صنایع در استان فعال شود.

به گزارش نیپنا، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران امروز در راس هیاتی از مرزهای خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین بازدید کرد که در این سفر جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی وی را همراهی کردند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.

تعداد بازدید : ۲,۳۸۱