آغاز رشد صعودی صنعت پتروشیمی مکزیک

آغاز رشد صعودی صنعت پتروشیمی مکزیک
(چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۳۹

صنعت پتروشیمی مکزیک در تلاش است تا روند پرشتاب توسعه خود را همچنان ادامه دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از بلومبرگ ، آلپک و مکزیکم دو شرکت بزرگ پتروشیمی مکزیک بعد از تغییرات اصلاحی قوانین داخلی انرژی با وجود شرایط سخت جهانی قیمت نفت ، در حال حاضر دارای راندمان بالای تولید محصولات پتروشیمی در سطح بین المللی هستند و فرصت های رو به رشد زیادی برای صنعت پتروشیمی مکزیک ایجاد کرده اند.

فرناندو بولانوس تحلیلگر بازار در مونکس معتقد است که در حال حاضر سختی های بازار صنعت انرژی رو به پایان است و افزایش قیمت نفت نتایج خوبی برای شرکت های پتروشیمی به همراه داشته است.

سهام شرکت آلپک در سه ماهه گذشته در حدود   28 درصد رشد و به 23.08 پزو و پتروشیمی مکزیکم با وجود یک رکود شدید در سال گذشته در حدود  16 درصد رشد و به 45.40 پزو رسیده است. علاوه بر این این دو شرکت پتروشیمی از سوبسید دولت مکزیک برای تامین برق استفاده می کنند که موجب کاهشهزینه های تولید آنان می شود.

در گذشته مکزیک اتیلن را بصورت عمده از کشورهای دیگر وارد می کرد اما تغییر قوانین انرژی منجر به افزایش تولید داخلی اتیلن و تامین نیاز داخل شد. چنینتغییری ممکن است آلپک و مکزیکم را بر آن دارد تا تولیدات متنوعی را در زنجیره تامین کارخانه های پتروشیمی خود وارد کنند و این امر موجب کاهش هزینه های تولید اتیلن تا 50 درصد و نوسانات کمتر هزینه های شرکت و سود بیشتر تولید خواهد شد.

خوان پابلو دل واله رئیس شرکت مکزیکم گفت: ما قصد داریم تا فرصتهای بزرگتری در این صنعت ایجاد کنیم و بر همین اساس به دنبال یک سرمایه گذاریمشترک جدید با شرکت دولتی پمکس هستیم. اصلاح قوانین انرژی امکان مشارکت بهتر بین شرکتهای سرمایه گذاری را بیش از پیش فراهم کرده است.

قیمت پایین انرژی ممکن است هنوز روی نتایج تولید دو شرکت بزرگ پتروشیمی مکزیک تاثیر بگذارد اما در مقایسه با سال گذشته این شرکتها توانسته اند در بازار حضور موثرتری داشته باشند.

تعداد بازدید : ۱,۳۱۶