سرمایه گذاری جدید لوته کمیکال در صنعت پتروشیمی اندونزی

سرمایه گذاری جدید لوته کمیکال در صنعت پتروشیمی اندونزی
(شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴) ۱۷:۳۳

اندونزی یک مجتمع تولید اتیلن به ارزش چهار میلیارد دلار با کمک کره جنوبی را می سازد.

به گزارش نیپنا به نقل از جاکارتا پست، شرکت پتروشیمی لوته کمیکال که یکی از زیرمجموعه های گروه لوته کره جنوبی به شمار می رود؛ از آغاز مطالعات امکان سنجی برای ساخت یک مجتمع تولید اتیلن به ارزش چهار میلیارد دلار خبر داد. این سرمایه گذاری در بخش بالادستی پتروشیمی، با هدف کاهش نیاز این شرکت به واردات مواد خام صورت می گیرد.

پیتر یون، مدیر عامل لوته کمیکال، اظهار داشت: مجتمع جدید قرار است در شهر سیلگون اندونزی واقع در استان صنعتی بانتن و در زمینی به مساحت 40  هکتار، در نزدیکی مجموعه پتروشیمی کنونی این شرکت احداث شود.

وی همچنین افزود: 40 درصد از سرمایه مورد نیاز برای این پروژه از محل درآمدهای شرکت و باقی آن از طریق وام های دریافتی از بانک های سرمایه گذار کره ای تامین می شود. 

یون، روز پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه، طی کنفرانسی مطبوعاتی در جاکارتا اعلام کرد: اگر چه هنوز زمان دقیق شروع این طرح معلوم نیست؛ با این حال برآورد می شود کار ساخت این مجتمع سه سال به طول بینجامد.

لوته کمیکال در حال حاضر از ظرفیت تولیدی معادل 450 هزار تن پلی اتیلن در سال برخوردار است. انتظار می رود با آغاز به کار واحد تولید اتیلن این شرکت، این رقم به یک میلیون تن در سال افزایش یابد.

اتیلن خوراک اولیه برای تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی از جمله پلی اتیلن، پروپیلن و پلی پروپیلن محسوب می شود.

لوته کمیکال از شرکت های فعال در زمینه تولید محصولات میانی و پایین دستی پتروشیمی است.

تعداد بازدید : ۳,۳۱۰