شعری مقدم در برنامه تلویزیونی بورس :

توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، برنامه دولت است

توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، برنامه دولت است
(دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴) ۱۵:۴۷

توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی با توجه به ارزش افزوده بالای محصولات نهایی به عنوان یک راهبرد، مورد حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

به گزارش نیپنا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در چهارمین برنامه تلویزیونی بورس با اشاره به ارزش افزوده بسیار بیشتر صنایع پایین دستی پتروشیمی نسبت به بخش بالادست افزود: از این رو اگر ما با محصولاتی که تولید می کنیم خوراک خوبی در اختیار صنابع پایین دستی قرار دهیم می توانیم زمینه رونق این صنعت را بیشتر فراهم کنیم و در کل سودآوری بیشتری هم نصیب کشور می شود.

شعری مقدم با بیان اینکه در صنعت پتروشیمی باید ظرفیت ها بالا باشد تا تولید اقتصادی باشد افزود: به همین علت نمی توان فقط براساس نیاز بازار داخل شروع به تولید کرد و باید واحدها بر اساس نیاز داخلی و صادرات برنامه ریزی شوند. یعنی ضمن این که نیاز داخلی را تأمین کنند بازار صادراتی را هم هدف قرار دهند.

شعری مقدم در پاسخ به پرسشی درباره علت گران بودن نرخ گاز در ایران نسبت به کشورهای عربی هم گفت: درست است که در کشورهای عربی خوراک گاز ارزان تر در اختیار صنایع پتروشیمی قرار می گیرد اما از طرفی هزینه های مصرفی در این کشورها نیز بالاست. به طور مثال در کشور ما صنایع پتروشیمی اصولا در مناطق آزاد یا مناطق ویژه تأسیس می شوند که بدین ترتیب مالیاتی از آنها اخذ نمی شود اما در کشورهای عربی مالیات های گزافی از شرکت های پتروشیمی اخذ می شود و به این ترتیب قیمت 13 سنت خوراک گاز برای این صنعت مناسب و سودآور است.

تعداد بازدید : ۱,۴۳۶