همکاری کره جنوبی و ازبکستان در بخش پتروشیمی

همکاری کره جنوبی و ازبکستان در بخش پتروشیمی
(یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴) ۱۵:۲۳

کره ای ها بزودی ساخت یک مجتمع تولید محصولات الفینی در ازبکستان را آغاز می کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونهاپ نیوز، شرکت مهندسی و ساخت و ساز GS کره جنوبی، روز پنجشنبه هفتم خرداد ماه، از امضای قراردادی به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون دلار، برای احداث یک واحد پتروشیمی در ازبکستان خبر داد.

مطابق این یادداشت تفاهم، شرکت GS کره جنوبی و شرکت دولتی نفت و گاز ازبکستان (ازبک نفتگاز)، برای ساخت یک مجتمع تولید محصولات الفینی در این کشور همکاری می کنند. الفین ها در تولید انواع مواد پلاستیکی کاربرد دارند.

شرکت GS و کنسرسیومی از دیگر سرمایه گذاران کره ای، 50 درصد از سرمایه مورد نیاز برای این طرح را تامین خواهند کرد. 50 درصد باقی مانده قرار است توسط شرکت نفت و گاز ازبکستان فراهم شود.

این دو شرکت در حال انجام مذاکرات پایانی بر سر هزینه ها و ظرفیت تولید پیش بینی شده هستند. پروژه حاضر در راستای تقویت همکاری های دوجانبه اقتصادی میان کره جنوبی و ازبکستان که در دیدار اخیر روسای جمهور این دو کشور مورد تاکید قرار گرفت؛ صورت می گیرد. 

گروه GS ، شرکت خوشه‌ای کره‌ای است، که از تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شده است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول، کره جنوبی قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره معامله می‌شود. امروزه این شرکت در حوزه‌های انرژی، ساخت ‌و ساز، خرده فروشی و ورزش فعالیت گسترده‌ای دارد.

تعداد بازدید : ۲,۴۸۵