معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری:

توسعه 35 فناوری های مرتبط با صنایع پتروشیمی و پالایشی به دانشگاه ها واگذار می شود

توسعه 35 فناوری های مرتبط با صنایع پتروشیمی و پالایشی به دانشگاه ها واگذار می شود
(سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴) ۱۵:۱۶

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری از بررسی طرحی در شورای معاونین وزارت نفت خبر داد که بر اساس آن قرار است توسعه 35 فرآیند صنعت پتروشیمی به دانشگاه های کشور واگذار شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، محمدرضا مقدم صبح امروز (سه شنبه، پنجم خرداد ماه) در دومین همایش غشا و فرآیندهای غشایی در دانشگاه تهران با اشاره به دستاوردهای صنعت نفت در زمینه فناوری غشا و نانو گفت: فناوری غشا در آینده در صنعت نفت تاثیر زیادی در فرآیندهای پالایشی خواهد داشت، اما با وجود سرمایه گذاری بسیار سنگین صنعت نفت در حوزه های فناوری و پژوهش و نیز اجرای پروژه های وسیع در سال های گذشته هم اکنون در این حوزه در ابتدای راه هستیم.

مقدم گفت : باید برای ادامه توسعه در حوزه غشا و نانو ارتباط میان حوزه و دانشگاه افزایش یابد.

وی به امضای توافقنامه میان وزارت نفت و وزارت علوم اشاره کرد و گفت: هم اکنون وزارت نفت در حوزه ازدیاد برداشت و توسعه فناوری های صنایع پایین دستی و بهینه سازی مصرف سوخت با دانشگاه های کشور در حال همکاری است.

مقدم گفت: وزارت نفت در حوزه ساخت تجهیزات در دو سال گذشته فعالیتهای زیادی همچون ساخت ١٠ گروه خانواده کالایی صنعت نفت را انجام داده است، ضمن آن که مقدمه ساخت پنج قلم از آنها از طریق مناقصه نهایی شده است.

تعداد بازدید : ۱,۴۹۷