پتروشیمی های چابهار میزبان ژاپنی ها

پتروشیمی های چابهار میزبان ژاپنی ها
(سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۱۸

سفیر ژاپن در سفر به چابهار با تاکید از آمادگی کشورش برای سرمایه گذاری در پتروشیمی های چابهار خبر داد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، سفیر ژاپن امروز به همراه رایزنان تجاری و نمایندگان 10 شرکت تولیدی کشورش از قابلیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار دیدن کرد.

کوجی هاندا صنایع پتروشیمی بندر چابهار را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران ژاپنی بیان کرد و گفت شرایط سرمایه گذاری بیشتری برای ژاپن در ایران فراهم شده و ژاپن این آمادگی را دارد تا در صنایع پتروشیمی بندر چابهار مشارکت و سرمایه گذاری کند.

توسعه صنایع پتروشیمی در چابهار از طرح هایی است که پس از گازرسانی به سیستان و بلوچستان، مطرح شده و زیر ساخت های اولیه آن در حال اجراست.

سفیر ژاپن همچنین از توسعه اسکله شهیدبهشتی چابهار استقبال کرد و افزود: توسعه این بندر می تواند زمینه سرمایه گذاری بیشتری را برای سرمایه گذاران ژاپنی فراهم کند و لازم است تا سرمایه گذاران کشورش بیشترین استفاده را از این قابلیت ها ببرند.

هاندا با تاکید بر اهمیت ژئوپولیتیکی ایران در ترانزیت کالا گفت: بندر چابهار موقعیت استثنایی در کشور ایران دارد و به ما ماموریت داده شده از پتانسیلهای موجود برای تشویق سرمایه گذاران ژاپنی برای توسعه این بندر مهم استفاده نمائیم.

سفیر ژاپن مشارکت سرمایه گذاران ژاپنی در فازهای عسلویه را یاد اور شد و تاکید کرد: پیشینیه حضور ژاپنی ها در طرح های توسعه ایران مانند عسلویه دیگر سرمایه گذاران ژاپنی را علاقمند به حضور در سایر نقاط این کشور کرده است.

کوجی هاندا ماموریت دیگر از اقدامات هیئت ۱۲ نفره ژاپنی را شناسایی موقعیتهای ایجاد کارخانه و زمینه های مختلف اقتصادی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش چندی پیش وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند در بازدید از بندر چابهار از آمادگی کشورش برای تجهیز اسکله شهیدبهشتی چابهار تا سال آینده خبر داد.

تعداد بازدید : ۱,۰۷۹