سمینار همدلی در خانواده توسط عملیات غیر صنعتی ماهشهر برگزار شد

سمینار همدلی در خانواده توسط عملیات غیر صنعتی ماهشهر برگزار شد
(سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۰۲

ابزار همدلی برای ایجاد رابطه خوب و مناسب بین افراد مختلف جامعه و به ویژه اعضای خانواده از مهمترین الزامات سلامت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، دکتر آرش رمضانی، فوق دکترای زوج درمانی، شاخصه های درک احساس خوشبختی در جوامع گوناگون را یکسان و نزدیک به هم دانست و گفت: مطابق مطالعات انجام شده در سراسر جهان، توانایی گفتگو توسط زوجین، نقش پذیری در خانواده و رابطه جنسی خوب، از مهمترین شاخصه های عینی ایجاد احساس خوشبختی در افراد مختلف جامعه هستند و این شاخصه ها با کمی تغییر در تمامی جوامع انسانی و تمام فرهنگهای دنیا یکسان می باشند.

وی افزود: این روانشناسان، شاخصه‌ گفتگو را آنقدر مهم دانسته اند که رای آن ویژگیهای دقیقی تعریف نموده اند و از آن جمله می توان به حداقل زمان 15 دقیقه در روز، حذف کامل عوامل مزاحم در حین گفتگو، مشخص بودن موضوع گفتگو و رعایت اصول گوش کردن فعال اشاره کرد.

دکتر رمضانی در ادامه ضمن تشریح دقیق دیگر شاخصه ها، کسب احترام را نیاز واقعی زن و مرد از رابطه زناشویی دانست و در این خصوص گفت: در زندگی زناشویی، زن و مرد نیازمند کسب احترام از طرف مقابل خود هستند، اما با توجه به ساختار خلقت آنها، معنای احترام نزد زنان و مردان با هم متفاوت است. فراهم آوردن شرایط ایجاد احساس اقتدار برای مرد و ایجاد احساس امنیت برای زن، هدف نهایی و نیاز واقعی زن و مرد از یک ارتباط زناشویی موفق است.

وی پیش از پایان سخنان خود، ابزار همدلی را برای ایجاد رابطه خوب بین افراد مختلف خصوصاً بین اعضای خانواده از مهمترین الزامات دانست و در این خصوص به ادامه آموزش پرداخت و در پایان سمینار در فضایی شبیه به مشاوره های اختصاصی، پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان در سمینار بود.

مطابق وعده ای که امور فرهنگی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی در خصوص برگزاری سمینارهای دنباله دار داده بود، تیمی متشکل از اساتید پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی تهران، با هدایت دکتر رمضانی، کارگروهی برای برگزاری سمینارهای سریالی و هدفدار برای این شرکت تشکیل داده اند.

این سمینارها در 6 مرحله و با هدف ارتقای سطح سلامت روانی خانواده های شرکتهای پتروشیمی و سایر خانواده های شرکت کننده در آنها ذیل سه موضوع خانواده، زندگی زناشویی و تربیت کودک برنامه ریزی شده اند.

همچنین مقرر شده است که در همان روز سمینار، کارگاه هایی با حضور اساتید برگزار کننده سمینار در مراکز مشاوره شرکت عملیات غیر صنعتی برگزار شود و روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته یک این تیم، آماده ارائه مشاوره اختصاصی به خانواده ها می باشد.

 

تعداد بازدید : ۱,۱۱۴