رئیس جمهوری :

صنعت پتروشیمی ایران آماده جذب سرمایه گذاری های جدید است

صنعت پتروشیمی ایران آماده جذب سرمایه گذاری های جدید است
(یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴) ۱۴:۱۰

رئیس جمهوری با اشاره به آماده بودن طرح های 200 میلیارد دلاری در حوزه انرژی و 70 میلیارد دلاری در بخش پتروشیمی برای سرمایه گذاری، گفت: از ایرانیان خارج از کشور می‌خواهیم در این زمینه پیش قدم شوند.

به گزارش نیپنا ، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، دیشب (4 مهر ماه) در جمع ایرانیان مقیم آمریکا در نیویورک، اظهار کرد: دوران تحریم گذشته و این حربه دیگر کارساز نیست، باید برای استفاده بهینه تر از فضایی که پس از لغو تحریم ها ایجاد می‌شود، برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به این که اکثریت بالایی از ایرانیان طبق نظرسنجی ها با توافق هسته‌ای موافق هستند، افزود: ما به همه اهداف اصولی در این مذاکرات دست یافتیم و این افتخاری برای ملت ایران است.

روحانی تصریح کرد: اکنون پس از برجام هستیم و همه باید از این فضا برای ساختن ایرانی آبادتر و سربلندتر بهره بگیریم.

رئیس جمهوری به حضور گسترده هیئتهای اقتصادی و تجاری خارجی در ایران اشاره کرد و گفت: رفت و آمدهای زیادی وجود دارد و بسیاری از شرکتهای بزرگ در حال تدوین اسناد و متنهای قراردادهای خود هستند تا به محض اجرایی شدن توافق، همه آن اسناد را برای امضا نهایی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه و فناوری به کشور، تصریح کرد: برای ایجاد شغل و جبران عقب ماندگی ها نیازمند یک رشد 8 درصدی مستمر هستیم تا جوانان تحصیل کرده ایرانی بتوانند جذب بازار کار شوند و این رشد با توجه به سرمایه انسانی، قطب انرژی و موقعیت ژئواستراتژیک، در کنار امنیت، دست یافتنی است و البته در کنار آن باید سرمایه لازم را از منابع داخلی و خارجی جذب کنیم.

روحانی با اشاره به آماده بودن طرحهای 200 میلیارد دلاری در حوزه انرژی و 70 میلیارد دلاری در بخش پتروشیمی برای سرمایه گذاری، افزود: کشور در بخش آب، محیط زیست و حمل و نقل نیز نیاز به تحول و سرمایه گذاری دارد و ما از ایرانیان خارج از کشور می‌خواهیم در این زمینه پیش قدم شوند تا ایرانی آبادتر و پرافتخارتر بسازیم.

رئیس جمهوری به نقش ایران اسلامی در ایجاد و تقویت صلح و امنیت اشاره کرد و گفت: ما دیروز نفت صادر می‌کردیم و امروز در حال صدور امنیت هستیم و بسیاری از کشورهای منطقه چشم امیدشان به کمکهای ایران است تا بتوانند بر تروریستها فائق آیند.

تعداد بازدید : ۴,۱۹۰