مدیر نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران:

ایران پلاست، فرصتی برای تولیدکنندگان ایرانی/ 250 شرکت ایرانی پیش ثبت نام کردند

ایران پلاست، فرصتی برای تولیدکنندگان ایرانی/ 250 شرکت ایرانی پیش ثبت نام کردند
(چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴) ۱۲:۵۱

مدیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از پیش ثبت نام حدود 250 شرکت ایرانی در سه روز نخست آغاز پیش ثبت نام شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: پیش ثبت نام نمایشگاه از اول شهریور ماه آغاز شده و تا 15 شهریور ادامه خواهد داشت و در 3 روز نخست پیش ثبت نام، بیش از 250 شرکت نام نویسی کرده اند که اگر این روند ادامه پیدا کند رکورد مطلوبی از حضور شرکت ها در ایران پلاست به ثبت خواهد رسید.

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، مهندس محمد مقاره امروز در اولین نشست خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران هدف اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را حمایت از صنایع و شرکت های داخلی عنوان کرد و ادامه داد: بر همین اساس اولویت اصلی ما در نمایشگاه حضور فعال شرکت های ایرانی است و در همین راه تلاش میکنیم بهترین فضای نمایشگاه را به شرکت های ایرانی اختصاص دهیم.

وی گفت: پس از پایان پیش ثبت نام، مدارک ارائه شده از سوی متقاضیان بررسی خواهد شد و کسانی که مورد قبول قرار گیرند وارد پروسه ثبت نام خواهند شد. بنابراین لازم است تا شرکتهای متقاضی حضور حتما پیش ثبت نام را به انجام برسانند. پس از تایید، به شرکتها امکان جانمایی دلخواه غرفه ها با مراجعه به سایتwww.iranplast.ir  داده خواهد شد.

به گفته مدیر دهمین نمایشگاه ایران پلاست، این نمایشگاه در 4 گروه کالایی شامل، تولیدکنندگان مواد اولیه، سازندگاه ماشین آلات و قالبها، تولیدکنندگان مصنوعات و ارائه کنندگان خدمات بازرگانی برگزار می شود.

 

از استقبال خارجی ها ذوق زده نیستیم / برنامه ویژه ای برای تولیدکنندگان داخلی داریم

مقاره در این نشست خبری افزود:  از بازگشت خارجی‌ها ذوق زده نشده ایم و قصد نداریم نمایشگاه ایران پلاست را به فرصت بازاریابی شرکت های خارجی تبدیل  کنیم.

وی با اشاره به برگزاری بزرگترین نمایشگاه صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی خاورمیانه در تهران گفت: همزمان با احتمال لغو تحریم‌های بین‌المللی شرکت های بزرگ اروپایی از درخواست های متعددی به منظور مشارکت در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ارائه کردند.

وی با اعلام اینکه در دوره گذشته سهم شرکت‌های خارجی از نمایشگاه ایران پلاست ۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع بوده است، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۴ هزار متر از فضای نمایشگاه به شرکت‌های متعدد اروپایی و آسیایی واگذار شده است.

وی با یادآوری اینکه پیش بینی می‌شود رکورد حضور شرکت‌های خارجی در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست شکسته شود، اظهار داشت: بر این اساس احتمال واگذاری حدود ۵ هزار متر مربع از فضای نمایشگاه به شرکت‌های خارجی وجود دارد.

وی ادامه داد: در نهمین نمایشگاه ایران پلاست سهم خارجی ها 12 درصد بود که بر اساس پیش بینی ها در دوره دهم این عدد به 20 درصد خواهد رسید.

 

حضور پاویون های اروپایی در ایران پلاست دهم

مدیر نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با بیان اینکه تاکنون شرکت ها و پاویون هایی از آلمان، اتریش، ایتالیا، ترکیه، چین، هند، تایوان، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و چندین شرکت دیگر اروپایی برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست اعلام آمادگی کرده اند، بیان کرد: هم اکنون مکاتبات انجام گرفته و به زودی قراردادهای نهایی با شرکت‌های بین‌المللی انجام می شود.

مقاره در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برنامه مدیریت حضور شرکت‌های غیر معتبر چینی در نمایشگاه ایران پلاست توضیح داد: بر اساس قوانین شرکت های سهامی نمایشگاه‌ها امکان اعمال محدودیت در بین شرکت‌های خارجی وجود ندارد اما سیاست شرکت ملی صنایع پتروشیمی حمایت از تولید داخل و شرکت های ایرانی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون از لغو تحریم ها و افزایش حضور شرکت های خارجی ذوق زده نشده ایم، تاکید کرد: اگر استقبال شرکت های داخلی پایین باشد، امکان واگذاری فضای بیشتری به شرکت های بزرگ بین المللی و حتی شرکت های چینی فراهم می شود.

 

ایران پلاست های منطقه ای برنامه جدید پتروشیمی

مقاره همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره جایگاه ایران پلاست در بین نمایشگاه های منطقه ای صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: در طول چند سال گذشته به دلیل شرایط تحریم و وجود محدودیت هایی تعداد شرکت های معتبر بین المللی برای حضور در نمایشگاه افت پیدا کرد، اما با توجه به احتمال لغو تحریم ها پیش بینی می شود نمایشگاه پیش روی ایران پلاست با استقبال گسترده شرکت های معتبر بین المللی و اروپایی روبرو شود.

مدیر دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست همچنین از راه اندازی نمایشگاه های منطقه ای با عنوان ایران پلاست در کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکمنستان خبر داد و افزود: این نمایشگاه‌های منطقه ای را با مشارکت تشکل های صنفی صنعت پتروشیمی برگزار کنیم.

وی همچنین با اشاره به انجام مذاکرات و مکاتباتی با نمایشگاه K آلمان تبیین کرد: تفاهم نامه اولیه بین نمایشگاه ایران پلاست و K آلمان رد و بدل شده است و مذاکرات برای توافق نهایی در حال انجام بوده که در صورت توافق، بازاریابی اروپایی به نمایشگاه K آلمان واگذار خواهد شد.

مقاره همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور شرکت های پتروشیمی عربستان سعودی در نمایشگاه ایران پلاستت گفت: هم اکنون ماهیت شرکت ملی صنعت پتروشیمی تغییر کرده و هر چند شرکت سابیک عربستان یک شرکت تجاری در سطح بازار جهانی پتروشیمی است، اما نقش شرکت ملی صنعت پتروشیمی صرفا توسعه ای است.

این مقام مسئول با اشاره به تدوین نقشه ۱۰ ساله توسعه صنعت پتروشیمی ایران اظهار داشت: در قالب اجرای این برنامه ۱۰ ساله باید سالانه ۷ میلیارد دلار و در مجموع ۷۰ میلیارد دلار برای توسعه صنایع پتروشیمی، سرمایه جذب شود.

وی با اعلام اینکه در صورت جذب این حجم سرمایه گذاری ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران از حدود میلیون تن فعلی به بیش از ۱۸۰ میلیون تن افزایش می یابد، تاکید کرد: محدودیتی برای حضور شرکت های پتروشیمی عربستان در نمایشگاه ایران پلاستت وجود ندارد و از شرکت های پتروشیمی سعودی در این نمایشگاه بین المللی استقبال می کنیم.

تعداد بازدید : ۳,۴۳۳