انفجار تیانجین هشداری برای صنعت پتروشیمی چین

انفجار تیانجین هشداری برای صنعت پتروشیمی چین
(چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴) ۱۱:۴۰

چین با هدف حفظ محیط زیست درپی اتخاذ تدابیر جدی در مجتمع های پتروشیمی خود است.

به گزارش نیپنا به نقل از اویل پرایز، انفجار انبار محصولات پتروشیمی تیانجین در چین تاثیر زیادی بر صنعت پتروشیمی جهان خواهد داشت. از طرفی فعالان محیط زیست نیز به انتشار گازهای سمی ناشی از این فاجعه معترض هستند. 

پیش از این انفجار، تیانجین با رشد 9.4 درصدی از منظر رشد اقتصادی و توسعه صنعت توانسته بود به جایگاه سوم در چسن دست یابد. این منطقه به عنوان بزرگترین بندر شمال چین، به صورت عمده در زمینه تولید محصولات پتروشیمی فعالیت می کند و 30 درصد کل فعالیت های این بندر در صنعت پتروشیمی متمرکز بوده است بنابراین این انفجار تاثیر گسترده ای در صنعت پتروشیمی چین خواهد داشت .

چین در 15 سال گذشته رشد اقتصادی گسترده ای در صنعت پتروشیمی کرده است. این کشور توانسته علاوه بر وارد کردن محصولات مرتبط با انرژی جایگاه خود را به عنوان یک تولید کننده بزرگ محصولات پتروشیمی نیز در جهان تثبیت کند از طرفی محصولات تولید شده در چین علاوه بر رعایت همه استانداردهای جهانی محافظ محیط زیست نیز هستند .

اما فعالان محیط زیست به عدم پیش بینی حوادثی از این دست اعتراض داشته و از روسای کارخانه های پتروشیمی می خواهند تا برای تامین یک استراتژی ایمنی مناسب در منطقه آزاد تجاری تیانجین اقدامات لازم را صورت دهند و ایمنی محیط زیست را در نظر داشته باشند.

شرکت بین المللی لجستیک " روی های " موجب وقوع این حادثه شده که در زمینه ذخیره سازی، توزیع و پاکسازی سفارشی مواد شیمیایی خطرناک فعالیت می کند.

تعداد بازدید : ۱,۳۲۸