ساخت بزرگترین مخزن ذخیره سازی اتان در اسکاتلند

ساخت بزرگترین مخزن ذخیره سازی اتان در اسکاتلند
(دوشنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۲۲

این پروژه بخشی از طرح یک میلیارد دلاری اینوس است که قرار بود طی آن سالانه 800 هزار تن گاز شیل از ایالات متحده به اروپا بارگیری کند.

به گزارش نیپنا، به نقل از کمیکال تکنولوژی، شرکت اینوس بزرگترین مخزن ذخیره سازی اتان در اروپا را در مجتمع پتروشیمی گرنگموس خود در اسکاتلند نصب کرده است و پوشش سقف آن را نیز تکمیل کرده است.

این شرکت از چهار فنس برای کاهش فشار استفاده کرده است تا بتواند سقف این مخزن به وزن 330 تن را در محل اصلی خود نصب کند. این مخزن دارای قطری به  میزان 56 متر و ارتفاعی به اندازه 44 متر است. این مخزن به گونه ای طراحی شده است که می تواند به میزان 60 هزار مترمکعب گاز اتان را که از ایالات متحده امریکا وارد می کند را ذخیره سازی کند. از گاز اتان به عنوان یک ماده خام برای تولید محصولات پتروشیمی در شرکتهای مواد شیمیایی استفاده می شود.

جان مک نالی مدیر عامل شرکت بریتانیایی الفین ها و پلیمرهای اینوس گفت: نصب نهایی مخزن یک روز مهم برای مجتمع پتروشیمی گرنگموس است و از این طریق می توانیم زمان رساندن خوراک اتان به مجموعه پتروشیمی در اسکاتلند را کوتاه کنیم و گرنگمونس را دوباره در چرخه تولید محصولات پتروشیمی و حضور قدرتمند در بازار فعال کنیم. 

در سال های اخیر مجتمع پتروشیمی گرنگموس با چالش های شدیدی برای تامین خوراک مورد نیاز خود از منابع گازی دریای شمال و همچنین حجم دسترسی محدود در نروژ مواجه بوده است اما به گفته یک منبع آگاه از اینوس با اتمام این پروژه مخزن ذخیره سازی اتان  مجتمع پتروشیمی می تواند یک منبع امن اتان برای 15 سال آینده داشته باشد. این مرکز همچنین قادر به تامین مواد اولیه مورد نیاز برای واحدهای تولیدی مختلف در سراسر انگلستان و اروپا شود.

در روزهای آینده اینوس روی ساختار درونی مخزن و زیرساخت های آن کار خواهد کرد. اولین واردات اتان از ایالات متحده به گرنگموس   در نیمه دوم سال 2016 انجام خواهد شد.

شرکت اینوس در سال گذشته گفت: برای اکتشافات گاز شیل در بریتانیا به میزان 640 میلیون پوند سرمایه گذاری خواهد کرد تا بتواند از منابع موجود محلی برای تامین خوراک استفاده کند تا از وابستگی مجموعه خود به ایالات متحده در آینده کاسته شود.

تعداد بازدید : ۲,۲۱۵