مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه قرار دارد

صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه قرار دارد
(دوشنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۱۱

صنعت پتروشیمی ایران با توجه به بیش از ٥٠ سال سابقه و بهره گیری از نیروهای کار آمد و متخصص در مسیر توسعه قرار دارد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: ایران اکنون سابقه ای ٥٠ ساله در صنعت پتروشیمی دارد و در طول این سال ها انتقال دانش فنی و  بومی سازی سبب شده تا تکیه بر خارجی ها روندی کاهشی داشته باشد و ایرانیان خود بتوانند صنعت پتروشیمی را به سوی توسعه هدایت کنند اما در مسیر توسعه افزون بر سرمایه گذاری های جدید، نیازمند انتقال دانش فنی و ونیز ورود فناوری های نوین هستیم.

علی محمد بساق زاده افزود: علاوه بر مجتمع هایی که در حال تولید هستند امسال چند مجتمع دیگر وارد مدار تولید می شوند و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران افزایش خواهد یافت و امید است با مشارکت بیشتر بانکهای داخلی و نیز جذب سرمایه گذاران خارجی بتوان تامین مالی طرح ها را سرعت بخشیم تا هر چه زودتر این طرح ها تولید شوند.

مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که درسال های گذشته با توجه به شرایط تحمیلی تحریم، درآمد صنعت پتروشیمی به سایر محصولات کمک کرد تا بتوانند ارز لازم برای واردات برخی وسایل مورد نیاز را تامین کنند، تاکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش می کند که پروژه های تعریف شده سریعتر اجرا شوند.

بساق زاده با اشاره به این که ارزش افزوده ایجاد شده در پتروشیمی می تواند به ٥٠ برابر برسد، افزود: بالادست صنایع پتروشیمی، نفت، نفتا، اتان و گاز طبیعی است که همیشه تحت تاثیر تغییر قیمت نفت قرار می گیرند، بنابراین اگر این مواد به ارزش افزوده بیشتری به ویژه به محصولات متنوع پتروشیمی تبدیل شود می تواند در شرایط بحرانی یاری دهنده اقتصاد باشد.

وی افزود: اگر موادی که در بالادست حاصل می شود را به ارزش افزوده بیشتری تبدیل کنیم پتروشیمی می تواند در شرایط گوناگون، جایگزین بخش های مختلف باشد به گونه ای که هم نیازهای داخلی را تامین کند و هم به نیازهای ارزی پاسخ گوید.

تعداد بازدید : ۲,۶۵۵