راه اندازی مجدد تاسیسات پتروشیمی جورانگ سنگاپور

راه اندازی مجدد تاسیسات پتروشیمی جورانگ سنگاپور
(یکشنبه ۴ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۰۹

این مجموعه برای مدتی طولانی تعطیل بوده است؛ اما چشم انداز روشنی پیش روی بازار قرار دارد و مجتمع ها از نظر فنی آماده هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی AsiaOne ، منابع آگاه اعلام کردند که اقدام لازم  برای بازگشایی تاسیسات 2 میلیارد و 400 میلیون دلاری شرکت پتروشیمی جورانگ آروماتیکس ( JAC ) واقع در جزیره جورانگ سنگاپور، در حال اجراست. این تاسیسات پتروشیمی تحت تاثیر شرایط نابسامان بازار از ماه دسامبر سال گذشته فعالیت های خود را متوقف کرده بود. از دلایل آن می توان به افت قیمت محصولات آروماتیکی در پی سقوط بهای نفت خام طی سال 2014اشاره کرد.

شرکت سرمایه گذاری انرژی جورانگ ( JEI ) به تازگی پیشنهادی برای راه اندازی مجدد واحد condensate splitter و مجتمع محصولات آروماتیکی شرکت جورانگ آروماتیکس ارائه کرده است. این پیشنهاد شامل تامین خوراک خام، سرمایه در گردش و بازاریابی برای محصولات خواهد بود.

دنیل پالسن، مدیر ارشد عملیات JEI ، اظهار داشت: انتظار داریم فعالیت این واحدها طی دو ماه از سر گرفته شود. اگر چه پیشنهاد JEI مورد استقبال هیئت مدیره جورانگ آروماتیکس قرار گرفته؛ با این حال این موضوع در حال بررسی برای تایید نهایی از سوی دیگر سهامداران و اعتباردهندگان است. 

وی همچنین افزود: اگر چه این مجموعه برای مدتی طولانی تعطیل بوده است؛ اما چشم انداز روشنی پیش روی بازار قرار دارد و مجتمع های موجود از لحاظ فنی آماده هستند.

فعالیت شرکت جورانگ آروماتیکس عمدتا متمرکز بر تولید پاراکسیلن است. این محصول به عنوان ماده خام، در تولید انواع پارچه و بطری های پلاستیکی کاربرد دارد. مجتمع محصولات آروماتیکی این شرکت، از ظرفیت تولید 100 هزار بشکه انواع آروماتیک ها در روز برخوردار است.

گزارش ها نشان می دهد که به دنبال کمبود عرضه پارکسیلن در بازار، میزان سودآوری فروش این محصول در ماه های اخیر، از 300 دلار به 400 دلار برای هر تن افزایش یافته است. تعطیلی مجتمع تولید محصولات آروماتیکی جورانگ آروماتیکس و بسته شدن یک واحد دیگر تولید پاراکسیلن با ظرفیت 1.6 میلیون تن واقع در چین، در ماه آوریل، به این شرایط دامن زدند.

تعداد بازدید : ۲,۱۳۱