سرمایه گذاری شرکت MRPL برای ساخت مجتمع پتروشیمی

سرمایه گذاری شرکت MRPL برای ساخت مجتمع پتروشیمی
(شنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۲۶

مجموعه پتروشیمی مانگالورا با هدف تکمیل زنجیره ارزش سرمایه گذاری های جدید را صنعت پتروشیمی محقق می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از تایم اقتصادی ، دهلی نو، مجموعه پتروشیمی مانگالورا اعلام کرد برای ساخت یک کارخانه پتروشیمی در مجاورت پالایشگاه خود در کارناتاکا بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

پتروشیمی مانگالورا با راه اندازی خط تولید مجتمع آروماتیک های خود را راه اندازی کرده بود قصد دارد تولیدات پتروشیمی را توسعه داده و هزینه ای بالغ بر 6400 کرور روپیه نیز برای سرمایه گذاری برآورد کرده است. 

پروژه پتروشیمی OMPL محافظ محیط زیست و در منطقه ویژه اقتصادی مانگالورا احداث خواهد شد، که علاوه بر تولید سالانه 15میلیون تن آروماتیک، پارازایلن و بنزن را نیز از خوراک نفتا تولید کند که برای تولید پلی استر استفاده می شود.

بخش اعظمی از سرمایه مورد نظر از طریق فروش سهام کارخانه تامین خواهد شد و هر سهم به ارزش 10 روپیه ارزش گذاری شده است این در حالی است که مجموعهONGC  در حال حاضر 71.63 درصد سهام  آن را در اختیار دارد و قصد دارد تا به میزان 74.26 درصد آن را افزایش دهد.

از طرف دیگر میزان سهام شرکت نفت دولتی هندوستان به 15.38 کاهش خواهد یافت.

اچ کومار مدیر عامل پروژه گفت: با این اقدام میزان بهره برداری از کارخانه آروماتیک ها افزایش خواهد یافت و از آنجایی که این کارخانه در کنار پالایشگاه ساخته خواهد شد یک مجموعه یکپارچه از تامین خوراک و تولید محصولات پتروشیمی در یک منطقه بصورت منسجم ایجاد خواهد شد. ما به افزایش بازده و سودآوری بیشتر خوش بین هستیم.

این پروژه قصد دارد تا سالانه 0.9 میلیون تن پاراکسیلین و 0.3 میلیون تن بنزن از زنجیره آروماتیک ها را تولید کند.

تعداد بازدید : ۱,۹۲۵