معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

پتروشیمی دماوند نبض فاز 2 عسلویه است

پتروشیمی دماوند نبض فاز 2 عسلویه است
(دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۰۵

مالکیت پتروشیمی دماوند به دلیل کارکرد و نقش تاثیرگذارش در منطقه عسلویه بهتر است دولتی بماند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: در تلاش هستیم تا مالکیت پتروشیمی دماوند در اختیار دولت باقی بماند و این مجتمع در آینده با تدبیر اقدام به خدمات دهی به دیگر مجتمع های فاز 2 عسلویه کند.

محمدحسن پیوندی افزود: پتروشیمی دماوند دروازه حضور شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه به شمار می رود و نقشی مهم در تامین نیازهای دیگر مجتمع ها دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که پتروشیمی دماوند تامین کننده برق و بخار مجتمع های فاز 2 را در عسلویه برعهده دارد می تواند نقش رگولاتوری داشته و تامین نیاز پتروشیمی های منطقه را با برنامه ریزی های دقیق انجام دهد.

پیوندی اظهار کرد: پتروشیمی دماوند با توجه به موقعیت خاص خود و وابستگی ٢٤ مجتمع فاز دوم پتروشیمی های عسلویه به آن باید در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسد.

به گزارش نیپنا، حسین شهریاری مدیرعامل پتروشیمی دماوند چندی پیش گفته بود بر اساس برنامه فاز اول، واحد برق و نیز واحد بخار این مجتمع پتروشیمی امسال به بهره برداری می رسد.

وی در مورد میزان تولید برق و بخار در فاز اول اظهار کره بود:‌ ظرفیت نصب شده بخش بخار ۶۰۰ تن در ساعت است و در مرحله اول در پاییز ۲۰۰ تن در ساعت بخار تولید خواهد شد. همچنین ظرفیت نصب شده نیروگاه برق نیز ۳۰۰ مگاوات است و در مرحله اول 90 مگاوات برق تولید می شود.

تعداد بازدید : ۵,۲۰۲