درخواست ایالات متحده برای کمک مالی به صندوق توسعه پتروشیمی

درخواست ایالات متحده برای کمک مالی به صندوق توسعه پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۰۲

سرمایه گذاری های آینده در سراسر ایالات متحده پخش خواهند شد و تنها در یک محل متمرکز نخواهند بود.

به گزارش نیپنا به نقل از فوئل فیکس، با توجه به تجزیه و تحلیل جدید صنعت، ایالات متحده برای جذب سرمایه شرکتهای خارجی، استفاده از گاز طبیعی داخلی را به عنوان خوراک ارزان برای صنایع پتروشیمی تبلیغ می کند.

بر اساس گزارش مرکز تجزیه و تحلیل روند توسعه صنعت پتروشیمی، به دلیل فضاهای رقابتی ای که ایالات متحده برای رونق فروش گاز طبیعی شیل ایجاد کرده است، دوازده شرکت از 25 شرکتی که برای ساخت و گسترش کراکر اتان در ایالات متحده پیشنهاد داده اند از شرکت های بین المللی هستند. 

جذابیت صنعت پتروشیمی ایالات متحده برای سرمایه گذاران خارجی پس از پیشرفت در حفاری افقی و هیدرولیک و استخراج موجی از گاز طبیعی بیشتر شده است. 

بر اساس پیش بینی پتروشیمی آپتودیت، سقوط قیمت انرژی موجب شد تا ایالات متحده ، به سرعت از یکی از بالاترین مصرف کننده خوراک نفتی برای تولید مواد شیمیایی و پلاستیک در جهان به دومین مصرف کننده خوراک ارزان گازی برای تولید محصولات پتروشیمی در جهان بعد از خاورمیانه تبدیل شود.

در حال حاضر سه مجموعه  از شش کراکر اتان در حال ساخت در ایالات متحده با سرمایه های خارجی ایجاد می شوند که شامل کراکر جدید شرکت تایوانی پلاستیک فورموسا در پوینت کامفورت ، پروژه عظیم 8.1 میلیارد دلاری ساسول از آفریقای جنوبی در لوئیزیانا و کراکر اتان با سرمایه گذاری مشترک شرکت مکزیکی مکزیکم و اکسیکم به ارزش 1.5میلیارد دلار در اینگل ساید است.

پتروشیمی آپتودیت گفت: علاوه بر این،9 شرکت خارجی دیگر در حال برنامه ریزی برای موج دوم ساخت کارخانه های پتروشیمی با خوراک گاز طبیعی هستند که  هنوز اعلام نشده است و 10 تولید کنندگان پتروشیمی دیگر از آسیا و خاورمیانه درحال سرمایه گذاری در پروژه اتیلن شمال امریکا هستند.

پروژه های با رنج سرمایه گذاری 250 میلیون تا 8 میلیارد دلار ، نشان دهنده سرمایه گذاری قابل توجه است که بیشتر در کشورهای اطراف خلیج فارس صورت گرفته است. 

تعداد بازدید : ۹۹۷