مجلس از افزایش تولید محصولات نهایی صنعت پتروشیمی حمایت می کند

مجلس از افزایش تولید محصولات نهایی صنعت پتروشیمی حمایت می کند
(چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۴۲

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر حمایت از تولید محصولات نهایی پتروشیمی گفت: با تکیه بر سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از توان داخلی می توان توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی را محقق کرد.

مجید منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که باید تولید کالا در کشور دارای ارزش افزوده باشد، افزود: بستر برای توسعه صنایع ایجاد کننده این امر در کشور مهیاست، امیدواریم با توسعه سرمایه گذاری ها، کالاهای ایرانی که صادر می شوند کالای نهایی باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: ایران دارای منابع مختلف مواد اولیه است که نفت و گاز بارزترین آن است. بنابراین لازم است صنایع پتروشیمی که زنجیره ارزش را ایجاد می کنند در چارچوبی مشخص در کشور توسعه یابند  و در این مسیر باید همه متولیان امر از آن حمایت کنند.

این نماینده مجلس نهم، توسعه صنایع تکمیلی در صنایع پتروشیمی را ضروری خواند و گفت: آن چه مزیت فراوان اقتصادی ایجاد می کند در این بخش واقع شده است چون کالا به کالای نهایی تبدیل می شود و محصولی با ارزش تر بدست می آید که از این رهگذر اشتغالزایی پدید می اید؛ بنابراین توسعه و سرمایه گذاری در این بخش با اهمیت تلقی می شود.

وی توان بخش خصوصی و داخلی کشور را بالا توصیف کرد و گفت: یکی از محورها که باید مورد اهتمام قرار گیرد موضوع حمایت از تولید و توان داخلی است؛ از این رو در توسعه صنایع پتروشیمی باید از حداکثر توان داخلی بهره برد تا تکیه کشور به داخل باشد.   

تعداد بازدید : ۱,۱۰۷